Gent verliest zijn enige echt bruikbare wedstrijdbad!
Gent verliest zijn enige echt bruikbare wedstrijdbad, Het Strop!
Volgens de website van de VZF heeft het VSB beslist dat met ingang van 4 oktober 2004 het Strop niet langer gehomologeerd is.
Dat wil zeggen dat in het Strop gezwommen tijden dus niet meer aanmerking komen voor het aanvragen van een loodsvisje, jonge haai, haai, noch voor erkenning van eventuele records of limiettijden!
Klaarblijkelijk zijn bij de renovatie de afmetingen dermate gewijzigd dat het bad niet meer voldoet aan
Bericht toegevoegd op 6/10/2004 om 13u38

kaka (17/2/2005 17u46)
pipi

jean marie (17/10/2004 15u35)
Men kan zich nog steeds afvragen waarom de VZF niet systematisch, spontaan, bij elke vernieuwing van zwembad zijn verantwoordelijke zendt om een wederzijds geldende erkende meting te laten uitvoeren door de eigenaar van het bad. Voor het Strop heeft het meer dan 4 jaar geduurd vooraleer de metingen uitgevoerd werden: resultaat: 24,993m en 24,996m lengte. Waarom had men geen 25,03 voorzien om een electronische tijdtopname mogelijk te maken? de Stad Gent had het toch wel gepland om er 'het' competitiebad van Gent van te maken.

phile (7/10/2004 11u51)
och ja... we're living in Belgium. En dan vragen sommige journalisten en politice zich af hoe het toch komt dat we geen zwemmers hadden in Athene!

Carine (6/10/2004 19u04)
Dat was het enige zwembad in Oost-Vlaaneren waar je als ouder een deftige zitting plus goed zicht op de zwemmers had! Zeer jammer dus!!!