Donderdag start Wereldkampioenschappen zwemmen klein bad!
Donderdag 7 oktober starten in het Amerikaanse Indianapolis de FINA Wereldkampioenschappen zwemmen klein bad.

1.De wedstrijden gaan vreemd genoeg niet door in een bestaand zwembad, maar in een (basketbal)sportarena die voor de gelegendheid twee 25m-baden zal bevatten. Het bouwen van die tijdelijke zwembaden en het vullen van het water werd zelfs een heus internet-media-event, want je kon het dag na dag volgen. Wie nog wil terugkijken naar de indrukwekkende opbouw, klikt hier!
(Foto onderaan is Conseco Fieldhouse tijdens Nationale Basketcompetitie, om u een idee te geven...)
Hmmm, Olympic Games 2016 Flanders met zwemmen in de Gentse Topsporthal :-) Moet kunnen :-) !

2.Het programma vindt u in onze kalender.
De offici

Bericht toegevoegd op 4/10/2004 om 13u30

Tom (7/10/2004 12u52)
Het is absoluut niet vreemd dat de wedstrijden in een niet-permanent zwembad gezwommen worden. Het is zelfs zo dat tegenwoordig de meeste EK-WK's e.d. in tijdelijke baden gezwommen worden, ook het komende EK in Wenen.