Nabeschouwingen BK 2007
Los van alle medailles en records: dit was een prachtig BK om naar te kijken. Er zaten enkele ongelooflijk spannende momenten in. We hebben voor jullie als nabeschouwing toch enkele overzichtjes gemaakt: een overzicht van alle medailles per club, en een overzicht van alle medailles per zwemmer (heren - dames).
Wie het medaille-overzicht bekijkt van dit BK groot bad, kan wellicht een aantal conclusies trekken.
Enerzijds kan je moeilijk blind zijn voor de hegemonie van een club als BRABO. Het wordt stilaan duidelijk hoe een professioneel geleide fusieclub tot beter zwemmen leidt. En dat dit niet noodzakelijkerwijze hoeft te leiden tot het verlies van de eigenheid van de aangesloten clubs binnen deze fusie. Daar moet men in bepaalde delen van het land ook maar eens over nadenken.
Anderzijds kan je je afvragen wat de jaren Topsportschool in Vlaanderen nu daadwerkelijk hebben opgeleverd. Op dit BK was daar o.i. niet bijster veel van te merken. Telt u z

Bericht toegevoegd op 6/8/2007 om 9u43

topsportschoolzwemster (7/8/2007 18u02)
Aan ons is de stickeractie wel verboden, zonder over santcies te spreken. Maar niemand durfde het aan het te proberen...

topsportzwemmer (7/8/2007 17u41)
nooit iets van verbod op die stickers gehoord en ook geen sanctie.

Spast (7/8/2007 15u42)
Deed jij mee aan de Open?
Indien dit niet het geval was, zou dit wel goed kunnen dat jij daar geen informatie over gekregen hebt.

topsportschoolzwemster (7/8/2007 15u15)
Beste moderator
Dit is zeker niet waar
ik zat in de eerste graad topsport vorig jaar en wij hebben zeker geen instructies over stickeracties gehad

Spast (7/8/2007 14u55)
Mensen kunnen niet overal zijn ;)

moderator (7/8/2007 13u57)
Beste peter,

van wat ik van mensen van BRABO z

moderator (7/8/2007 13u51)
Beste jeugdzwemmer,
ik heb het al v

Spast (7/8/2007 11u44)
@ Phile
Ik volgde ook de discussie mee, maar ik had ook verwacht dat de Antwerpenaren niets gingen ondernemen. Het is namelijk hun organisatie. Het zou maar een raar zicht zijn moest BRABO hun organisatie boycotten.

De stickeractie was een goed initiatief!

Greetz
Spast

Vince (7/8/2007 10u40)
@ Peter

Er is idd een petitie rondgegaan... ook de stickeractie (onder de zwemmers) van Mega niet gezien? Bekijk de foto' s van de podia op het BK eens van wat dichter.. ;-)

phile (6/8/2007 22u26)
Mega heeft zijn best gedaan... spijtig dat de Antwerpenaren enkel een grote mond hebben :-p

Peter (6/8/2007 20u31)
Hallo,

Ik ben de vader van een kadettenzwemster en was zowel op het BJK als op het BK aanwezig, maar niet elke dag. Enkele weken geleden volgde ik de discussie over het verplaatsen van het B(J)K in 2008. Ik las toen overal 'stoere' praat over acties ed. Ik was niet elke dag in het bad, maar heb er niks van gemerkt (wedstrijd stilleggen, coachesvergadering, petitie...) Klopt dat of heb ik toch iets gemist?

Peter

jeugdzwemmer (6/8/2007 15u09)
Waar zaten jullie op de jeugd.
Daar was brabo heel wat minder als grootste club van Belgie.
Maar dat is nog zonder de zwemmers die ze van andere clubs halen zoals Buys En Vavourakis