Open Water Sint-Niklaas
Onder een soms gietende regen, dan weer bewolkt trotseerden flink wat zwemmers het golvende water van De Ster in Sint-Niklaas vandaag.

De uitslag staat traditioneel online bij onze bestanden
En ook de fotootjes staan traditioneel in ons album

Wat viel ons vandaag vooral op?
Dat er erg nadrukkelijk werd gehamerd op de reglementen: badmuts aanhebben bij aankomst, enz
Waarschijnlijk is dit het gevolg van de toch wel ondoordachte houding van

Bericht toegevoegd op 15/8/2006 om 21u19

koen v (16/8/2006 21u26)
jaa:),met dat touw heb ik zitten sukkelen joh, niet te doen. mja, houten kop

Stefan (16/8/2006 21u00)
Brain Ryckeman heeft op dat EK een mooie 13de plaats gezwommen voor een amateurke toch ni slecht, en volgens mij zat hij vorige week op het WK openwater. Net als Stef vorig jaar indoor als enige zwemmer. Ik kan mis zijn,ben ook maar een amateurke. :-)

Sandra (16/8/2006 20u49)
Wat is er waar van die 24 zwemmers in Geel? want dat lijkt me wel heeeel weinig. Komen er ook nog startlijsten van online?

franky (16/8/2006 20u03)
oke ze waren wel streng voor de bandjes en de horloges maar ze hebben wel niet gezegd dat er aan het keerpunt boven of onder de kabel moesten zwemmen want dat stoorde wel een beetje want sommige waren een beetje verbaasd .

Koen V (16/8/2006 19u23)
( ik negeer commentaar van Rik gewoon )
Het opiniestukje bij de wedstrijd van St niklaas vind ik wel spijkers met koppen slaan.
1. ik moest effectief mijn bandje van marktrock ( khad het godverdomme net 12 uur aan ) doorknippen. Nu de herinnering was nog wel voelbaar door de verzuurde benen, houten kop. Om nog van den daver op mijn lijf te zwijgen die ik had door mix van Red Bull en veel te weinig slaap.
2. Misschien gaan ze door bovenstaand punt mij nu uitsluiten . Feestjes dag voor wedstrijd verboden??
3. Laat effectief es iemand kledij transporteren van Start naar Aankomst ? Damme-Brugge : gewoonweg schandalig, ik moest bij wijze van spreken kledij in de gracht gooien . Welgeteld 1 auto is er nodig om kledij van punt A naar punt B te brengen.

Rik (16/8/2006 16u30)
Wat voor website is dat hier??? Openwater ofwa??? intussen is er ook een EK geweest, het grootste zwemevenement van het jaar en wat vind ik hier terug: alleen prutserig amateurzwemmen in een kanaal. Nie te geloven, zo slecht!

moderator (15/8/2006 23u23)
Tja, Joost, niet alleen op damme-Brugge, ik was op bijna

Joost De Bot (15/8/2006 23u15)
Vandaag was het inderdaad wat overdreven. Een horloge even uitdoen: daar gaat niemand moeilijk over doen.
( alhoewel het op Damme-Brugge dan weer
door de vingers gezien werd, waar zit hier de consequentie? )
Maar totaal ongevaarlijke polsbandjes van festivals laten verwijderen: dat gaat er echt wel over. De overdreven eis om trouwringen uit te doen was voor mij ook nieuw. Die kerel deed me
aan een zeer ouderwetse gendarm denken. We leven in de eenentwintigste
eeuw en niet meer in de jaren vijftig van de vorige eeuw.
Toen kon iedereen naar eigen goeddunken misbruik maken van zijn machtspositie.

moderator (15/8/2006 23u13)
Beste Stefan, ik zwem z

Stefan (15/8/2006 22u49)
Ik veronderstelde dat die jongen met zijn badmuts na 8 jaar openwaterwedstrijden zwemmen dat regelement wel gekend had. Als zwemrechter kon ik zien dat hij serieus in de knoei zat met dat stuk plastiek maar kon ik evenwel toestaan om zonder door te zwemmen.