Pieter & co, Alena Popchanka op Vlaamse!
Het lijstje buitenlandse toppers op de Vlaamse Kampioenschappen wordt langer!
Nu hebben intuusen ook al Pieter van den Hoogenband (NED) en nog drie andere zwemmers uit de Topploeg van Jacco Verhaeren, samen met een stapeltje zwemmers uit de middenploeg van dezelfde organisatie toegezegd!
Ook de Wit-Russische Alena Popchanka (BLR) heeft toegezegd. Haar sterkste prestatie is ongetwijfeld in 2003 een gouden medaille op de 200 vrij op de wereldkampioenschappen lange baan, in 1.58.32.
Ook de Waalse zwemmers Fabienne Dufour, Yoris Grandjean en Pierre-Yves Romanini zouden bevestigd hebben.
Want VZF is heel duidelijk:
"Onze eigen Vlaamse Kampioenen zullen afzonderlijk gehuldigd worden m.a.w. er zal een medaille-uitreiking zijn voor de eerste-tweede-derde plaats en een aparte prijs voor onze Vlaamse Kampioenen."

(foto: Alena)

Bericht toegevoegd op 17/12/2004 om 18u20

moderator (22/12/2004 12u43)
yep, Tom, foutje van de firma. Is bij deze aangepast. Sorry, zijn drukke tijden op het werk en dit is hoe dan ook vrijwilligerswerk. thanx voor de reactie anyhow!

Tom (22/12/2004 11u30)
Popchanka is wereldkampioen 200 vrij GROOT BAD! WK 2003 wasin Barcelona, dat jaar waser zelfs geen WK klein bad!

moderator (20/12/2004 12u50)
Beste zucht,

onze filosofie gaat verder dan dat hoor,
voor mijn part heb ik inderdaad een lange lijst, z

zucht (19/12/2004 20u43)
"Zwemclub.be legt graag vooraf ... een lijstje aan van Vlaamse topzwemmers. Bent u ingeschreven of schrijft u zeker in, mailt u ons even?"

Wanneer ben je topper? Als je een BR zwemt? als je belgisch kampioen bent? als je provinciaal kampioen bent? Ik vind het allemaal maar dom. Volgens mij heeft belgie maar een paar toppers, nu zullen alle 14 jarigen op een "topper"lijst staan, zielig gewoon!

Pierre Vis (18/12/2004 16u38)
Ik heb het s nagekeken op fina.org en ze staat bij Belarus (Bela Rusija; Wit-Rusland).

moderator (18/12/2004 16u15)
Ge zoudt overschot van gelijk kunnen hebben, maar w'hebben serieus getwijfeld, de ene site vertaalt BLR als Bulgarije, de andere zegt iets anders. Als je iets 100% zeker vindt, laat je het dan weten?

Pierre Vis (18/12/2004 14u13)
Ik kan het verkeerd voor hebben, maar staat BLR niet vr Wit-Rusland?!