Bijzondere vergadering VZF - actie zwemclub.be
Tot groot ongenoegen van een aantal clubs, onder andere zij die op die dag een wedstrijd hadden gepland, plant de VZF plant een bijzondere algemene vergadering op zaterdag 27 november 2004 om 10u00 in De Pinte.

Omdat de VZF op die dag ook haar nieuwe beleidsplan 2005-2008 wil goedkeuren, sloegen wij in uw plaats gretig aan het lezen.
Wat we wilden weten was vooral: beseft de VZF hoe de huidige zwemwereld in elkaar zit, of zien zij vanuit hun ivoren toren niet wat er aan de hand is?

In alle eerlijkheid, we waren bijzonder aangenaam verrast. Wie het beleidsplan leest, vindt er een degelijke en gedetailleerde analyse van de huidige toestand in de Vlaamse zwemwereld.

We laten u alvast proeven van enkele puntjes...
Vooraf: Wie zijn wij?
De Vlaamse Zwemfederatie telt 127 clubs en 33.000 leden in
Vlaanderen.
En ook interessant om weten: De VZF stelt zich tot doel:
1. Het uitbouwen en optimaliseren van de dienstverlening, begeleiding, kwaliteitszorg en organisatie van de zwemsportclubs.
2. Door promotie kinderen en volwassenen warm maken voor de zwemsport en aldus een massalere en actievere beoefening verkrijgen.
3. De ontwikkeling van de recreatieve zwemsport, de uitbouw van de competitiesport en topsport zwemmen tot internationaal niveau, zodat het prestatieniveau van de Vlaamse zwemelite opnieuw aansluit bij de huidige internationale zwemtop.

En dit viel ons ook op: de Raad van bestuur
is samengesteld uit min. 5 en max. 10 personen. Zij oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Maar daarna kwam wat we
Bericht toegevoegd op 8/10/2004 om 19u09