BK dag 2 vrijdag 30 juli
Al was het op het einde, we beginnen met de aflossing 4X200 vrij heren. Met nauwelijks nog publiek op de tribune (misschien moet men toch eens een herschikking van het programma overwegen?) werd dit een zwemfeest van het zuiverste water. Uiteindelijk haalde BZK hier de titel met een sterk viertal (Ryckeman Brian /Hermie Laurens /Claeys Bruno /Fonteyn Mathieu) maar al even indrukwekkend was voor ons de tweede plaats, het team van LGN (Romanini Pierre-Y/Hainaut Xavier/Debuyst Alan /Grandjean Yoris) waar starter Romanini en afsluiter Grandjean indrukwekkende prestaties neerzetten. Tja, de afwezigen hadden echt wel ongelijk!
Op de 800m vrij Dames werd op pijnlijke wijze duidelijk dat het niveau van het Belgische zwemmen op bepaalde momenten niet de klasse heeft die het zou moeten hebben, als je dat plaatst naast de inspanningen die zoveel zwemmers dagdagelijks doen: het goud was hier voor Van Boxel Anja, maar ook zij bleef met haar 9.00.28 niet alleen seconden boven haar eigen besttijd, maar te zelfdertijd is dit ook h
Bericht toegevoegd op 1/8/2004 om 9u40