Grondige wijzigingen voor de BK's van 2003
De data voor de BK's van 2003 zijn bekend en wijzigen heel wat t.o.v van de voorgaande jaren. Deze vernieuwingen staan nog niet voor 100% vast, maar toch is het interessant om weten dat het Vlaamse Kampioenschap in 25 m bad waarschijnlijk zal vervangen worden door een BK 25 m en het Belgisch Winter Kampioenschap zal overgenomen worden door het Vlaamse Winter Kampioenschap, maar dan gespreid over 2 weekends.

Op het forum van swim.be gaf bondstrainer Ronald Gaastra nog wat meer informatie:
"Zoals de stand van zaken nu is komen er inderdaad wel BK 25 meter bad in plaats van de VK 25 meter bad. Daar men het niet logisch vond om 3 keer per jaar een BK te hebben ( BK 25m. - BWK - BK) wordt het BWK afgeschaft. In plaats daarvan komen de Vlaamse kampioenschappen op dezelfde data als voorzien. Hoe deze ingevuld gaan worden is nog niet 100% zeker. E
Bericht toegevoegd op 22/8/2002 om 23u12