Standpunt
Een verduidelijking naar aanleiding van de volgende opmerking van ene "Rik" op onze aandacht voor het Open Waterzwemmen:
"Wat voor website is dat hier??? Openwater ofwa??? intussen is er ook een EK geweest, het grootste zwemevenement van het jaar en wat vind ik hier terug: alleen prutserig amateurzwemmen in een kanaal. Nie te geloven, zo slecht!"

De portaalsite van zwemclub.be is het werk van

Bericht toegevoegd op 17/8/2006 om 9u22

Carla Hensen (21/8/2006 16u23)
Ik vind de info, de verslagen en uitslagen via zwemclub.be prima. Ik volg het belgische open water zwemmen de gehele zomer.
Open water zwemmen is namelijk een fantastische sport en een stuk fijner dan zwemmen in een bedompt zwembad.
Zodra ik de kans krijg zal ik zeker gaan deelnemen.
Blijf vooral enthousiast deelnemers, organisatoren, officials en alle andere open water fans.

Rik (18/8/2006 18u28)
excuses voor de directe aanval, ik wou enkel zeggen dat ik van deze site een iets meer open berichtgeving verwacht, lijkt me logisch! geen verslagen, gewoon, sec, zweminfo. nogmaals excuses, en mijn waardering voor uw initiatief.

Walter Cant (18/8/2006 8u08)
Beste Rik
Als je een man met ballen bent,en aangesloten bent bij een club,doe dan eens mee met een van de wedstrijden . En bewijs eens dat je niet alleen een grote mond hebt. En dat je geen bang hebt van water van 17

YVES CALES (17/8/2006 20u51)
Alle informatie die ik online bekom (en dat is er heel wat)verkrijg ik via SWIM.BE en ZWEMCLUB.BE. Hiervoor wil ik vooreerst beide mensen EXTRA feliciteren voor het vele werk die ze hierin steken ('t eens de goeie gelegenheid om dit te doen). Van alle mensen die om de zwemsport bekommerd zijn en die ik ken, wordt er alleen over die sites gesproken (in veel mindere mate de site van de VZF, waarvan mijns inziens veel meer informatie zou moeten komen, maar misschien denken zij wel dat het reeds wel op de eerder genoemde sites te vinden zal zijn) In ieder geval IK stel jullie werk bijzonder sterk op prijs (en met mij vele anderen....) Hopelijk kunnen we nog lang op jullie deskundige verslagen rekenen (en laten jullie zich niet afschrikken door bepaalde individuen die totaal tenonrechte kritieken spuien, die dan nog nergens op slaan. Wat het Open-Water zwemmen betreft velen zijn er TEGEN weinigen weten WAAROM. Dat de tegenstand er minder is, kan goed zijn, maar de thuisblijvers hebben ALTIJD ongelijk. Trouwens stel ik steeds vast dat Open-Water zwemmen een echte specialiteit is, die heel wat zwemmers niet zo goed ligt (en dan druk ik mij nog zacht uit).
Daarom misschien nog deze oproep, als afsluiter, aan alle zwemmers: Probeer het eens en beslis ZELF.

Jean Marie DE WULF (17/8/2006 12u58)
Waarom zo uitvliegen tegen initiatien die ietwat buiten de verwachtingen liggen van een enkeling. Proficiat aan zwemclub.be die het zwemmmen ook vanuit een anderee kant belicht. Het heeft geen zin twintig sites over hetzelfde laten schrijven.