Open Water CHAT Charleroi Eau d'heure
Na enkele uren rijden, jawel, vonden we het eindelijk!
Het Centre Adeps (Waalse versie van onze BLOSO)waar de Open Waterwedstrijd van CHAT doorging. Alweer weinig zwemmers op sommige reeksen (we zagen er een aantal met 4) maar wie er was, heeft zich ongetwijfeld sportief geamauseerd.
Persoonlijk begrijp ik geen jota van de zogenaamde inspanningen die Minister van Sport onderneemt met NOG maar eens een nieuw bestuur in het leven te roepen nl.het "Vlaams Centrum voor Onderwijsgebonden Sport (VCOS)" terwijl we al een SVS (Stichting Vlaamse Schoolsport) hadden.
Ik nodig Anciaux dringend eens uit naar zo'n Open Waterwedstrijd, liefst in zwembroek, dan kunnen we eens een babbel hebben over de simpele dingen des levens:
-simpelweg v

Bericht toegevoegd op 12/8/2006 om 21u52

Jean Marie DE WULF (16/8/2006 12u40)
Beste Moderator, U heeft groot gelijk te wijzen naar onze zwembad-administratie. Het is juist dat de politieke resultaten van 08 10 2006 een grote invloed zullen hebben op de toekomst van ons Gents zwemmen. We weten het toch dat sommige sociale verworvenheden en stugge personeelsreglementeringen hier de hinderpaal zijn voor een vlottte zwembedenplanning. Met goede wil van alle kanten, met nieuwe ideeen zullen we er zeker uitkomen. Ik ben akkoord met Yves als hij zegt dat er in Gent water genoeg is, maar toch wil ik het probleem van Rozebroeken nog eens aanhalen: daar moet een nieuw bad komen met acht banen en dan zullen "safe" staan!
Dus, kies dan voor de "goeie"!

Stefan (14/8/2006 15u00)
Gent heeft zwemwater genoeg, Antwerpen ook , maar dan is het gedaan. Wat Anciaux betreft....die heeft volgens mij nog geneens een zwembroek,alleen een cultuuragenda. Splits sport en cultuur of het blijft voorgoed en altijd hetzelfde.
Chat was leuk maar vorig jaar kregen we een lekker fleske bier,nu was het de overschot van het BK indoor.

CALES YVES (13/8/2006 22u11)
Ik wil hier heel kort op reageren: Men heeft al heel wat gedaan sedert enkele tijd en men is beslist nog heel wat van plan, maar mijns inziens kan men alleen resultaten bereiken door te werken op lange termijn. Al de maatregelen die men nu treft zijn erop gericht om op korte termijn resultaat te betrachten.
Men moet inderdaad beginnen bij het begin en dat is zoals geschreven staat.
WATER, WATER en nog eens WATER (het aantrekkelijk maken van het zwemmen, door zwemclubs voorrang te verlenen in de zwembaden aan een aantrekkelijk tarief). Wat onze regio betreft (Gent) zijn er volgens mij zwembaden voldoende, alleen moet men deze in eerste instantie beschikbaar stellen.