Open Water Lokeren zaterdag 8 juli en ruzie op EJK
In Lokeren ("put de maere") had vandaag 29e rapendoortocht plaats. Opnieuw niet de verhoopte massa zwemmers... Een voorbeeldje? Uit het hele Vlaamse land kwamen voor wedstrijd 13 (1.000m vrije slag heren, kadetten, junioren, senioren A) 9 zwemmers opdagen.
Nochtans, aan het enthousiasme van de vrijwilligers zal het niet liggen. Wat is er toch aan de hand?
Traditioneel vindt u de uitslag in ons Open Water-overzicht, en enkele sfeerfoto's bij onze collectie van het seizoen 2006.

Terwijl zwemmers overal enthousiast op stage zijn voor het BK, en wij onder een halfbewolkte hemel in het 23

Bericht toegevoegd op 8/7/2006 om 21u04

moderator (11/7/2006 13u44)
By the way, Frank, niet vergeten,

Frank (11/7/2006 12u34)
Tegenwoordig staat het kind of 'de puber'centraal in onze maatschappij.. Regels opleggen mag niet meer, straffen mag niet meer.. Alles mag en niets moet! Laat ouders en kinderen zelf maar beslissen.. De instanties staan nergens voor. Ze kunnen misschien zelf nog de trainingsuren kiezen en de schema's zelf schrijven. Zo komen we er wel, haha.. In welke generaties zaten onze topsporters en olympische finalisten of medaillewinnaars ook al weer... ??

Frank (11/7/2006 12u31)
Als ge topsporter wilt zijn, moet ge u gedragen als een topsporter...

swimmind (11/7/2006 9u48)
Trouwens ... moeten die toppers geen dagschema's bijhouden ivm oa hun slaapgewoontes? Een korte blik richting schema's en je kent als externe trainer direct hun slaapbehoeftes. Leg via die manier individuele slaapschema's op.

swimmind (11/7/2006 9u43)
Niet iedereen heeft evenveel slaap nodig. Wanneer sommige mensen om 22 uur gaan slapen, liggen ze de hele nacht wakker omdat ze niet moe genoeg zijn. Laat die om 24 u hun bed in kruipen en ze slapen vast tot de ochtend. Flexibilitiet is dus wel degelijk nodig.

moderator (10/7/2006 19u05)
Beste Jean,
net als jij vind ik dat voldoende (nacht)rust noodzakelijk is. W

Jean (10/7/2006 14u39)