Dit weekend Vlaamse kampioenschappen.
Dit weekend hebben in Antwerpen de Vlaamse kampioenschappen plaats. Of liever, de voormalige "Vlaamse kampioenschappen". Met een "open" en internationale aanpak, kiest de Vlaamse Zwemfederatie resoluut voor een promotiewedstrijd voor de zwemsport, m
Bericht toegevoegd op 10/3/2006 om 20u47

Jan (16/3/2006 20u26)
ok, dat zou inderdaad wel beter kunnen, gewoon 2 podia, een open en volledig Vlaams.

moderator (16/3/2006 18u07)
Lijkt me inderdaad geen onterechte opmerking, waarom niet gewoon de Vlamingen van de buitenlanders scheiden?

zwemmer 2 (16/3/2006 17u03)
Misschien willen de Vlaamse zwemmers die tweede en derde Vlaming worden OOK wel wat? Het "format" van de Open Waalse Kampioenschappen is op dat vlak een mooi voorbeeld!

Jan (15/3/2006 20u59)
Ik heb niet gesproken van een nationale wedstrijd, maar van de nationale kalender! Dat zijn wedstrijden zoals: BK, Vlaamse, Waalse, BK25 en Superprestige. Om het Belgisch zwemniveau naar een hoger niveau te tillen is dat gewoon nodig, ze doen het overal! En daarbij hoort ook een top-internationale meeting als de Flanders Swimming Cup, elke eerste vlaming wordt toch vlaams kampioen, wat is dan het probleem, toch een prima format.

zwemmer (15/3/2006 13u12)
Beste Jan,
wie gij ook moge zijn, het is misschien wel zo dat de VZF daarmee de richtlijnen volgt (al gaat het hier niet om een nationale wedstrijd????)(want Vlaanderen is bij mijn weten <> Belgi

moderator (15/3/2006 13u09)
Als dat

Jan (15/3/2006 10u03)
Neen, dat zijn geen keuzes. Of er nu

moderator (14/3/2006 11u48)
Tja, als je een Vlaams of Belgisch kampioenschap aanpast omwille van internationale kalenders, dan is dit omwille van een bepaald % zwemmers van je eigen land dat d

Jan (14/3/2006 9u21)
Het is de taak van de VZF/KBZB om de nationale kalender aan te passen aan de internationale. Vandaar de Flanders Swimming Cup volgend jaar in januari omdat het WK in maart is. Dit jaar valt het BK gelijk met het EK in Budapest, schandalig!