Open Water Offici

Bericht toegevoegd op 4/11/2005 om 20u23

Vince (11/11/2005 11u03)
Wim,

de zwembaden bij jou in de buurt hebben dan volledig de omgekeerde openingsuren van deze in onze regio... Jullie hebben misschien nog een zwembad, het onze is alvast dicht.. Dat van Stefan gaat zelfs nooit meer open, dus zo eenvoudig is dat allemaal niet... Laat staan dat het cafetaria zijn deuren opendoet! Enfin, laten we opbouwend werken, maar zoalng de 'zwemmentaliteit' in de hoogste regionen niet veranderd en zwemmen als een tweederangssport wordt behandeld komen we nergens...

Stefan De Maeyer (5/11/2005 14u52)
Wij hebben jarenlang de 10 km kunnen organiseren,wel om de twee jaar omdat dit in samenwerking was met het Nederlands kampioenschap.
Dit jaar is deze wedstrijd door ons van de kalender gehaald omdat de Nederlanders op die datum hun nationaal kampioenschap voor die afstand en op die dag zelf hadden geprogrammeerd (lees:ze hebben ons niet meer nodig). Voor de enkele Belgische zwemmers die hier aan deelnemen konden wij ons die investering niet veroorloven om zelf een BK in te richten.
Moest er interesse genoeg zijn vanuit de Belgische zwemwereld kan dit voor mij wel,zelfs de 25km kan op de agenda gezet worden,maar waarom al dat werk erin steken als er niemand opdaagd of er weinig of geen interesse getoond word.
Onze locatie heeft alles om er een internationale topwedstrijd van te maken,maar er moeten nog altijd zwemmers op af komen. Binnen de Belgische zwemclubs telt voorlopig nog maar

Wim - moderator (5/11/2005 13u36)
Ik heb alle respect voor de "open water commissie", maar de manier waarop ze het publiek op het Open Waterbal overloos aan het lijntje hielden, en de stijlloosheid van de uitreiking z

Stefan De Maeyer (5/11/2005 10u19)
Een mooi pleidooi maar men mag niet onmiddellijk op de pianospelers gaan schieten vind ik.
De mensen van de open water commissie vechten zelf al jaren tegen de tanende populariteit van deze discipline.
U hebt wel gelijk door te stellen dat er iets moet veranderen maar dan zal er vanuit de VZF