Nogmaals Belgisch Record op dag 2 van BK
Voor de tweede opeenvolgende dag werd een Belgisch record gezwommen. De meisjes van BRABO scherpten hun eigen BR-tijd aan met 2,86sec op de 4x100m wissel. Ellen Suikerbuyk, Nathalie Ooms,Tine Bossuyt en Kim Calluwaerts waren daarmee de A-ploeg van MEGA ruim 6sec te snel af.
De 200m vrije slag werd gewonnen door Kim Calluwaerts in
2.04.51.
Op de 100m vrije slag heren bewees Dreesen nog altijd zijn klasse door op amper 0,88sec boven zijn eigen BR aan te tikken. Yoris Grandjean werd veelbelovend tweede.
Op de 100rug dames bleef Tine Bossuyt slechts 0,21sec boven het BR van Carine Verbauwen dat overigens op 23 juli jongstleden zijn 25-jarig bestaan vierde.
Na enige verwarring met de tijdopname bij de 50rug heren bleek Bruno Claeys met zijn 0.26.54 nog steeds de sterkste. Ook hij bleef slechts 0,6sec boven zijn BR, maar wordt op de voet gevolgd door Kristof Tieghem met 0.26.84.
Ook Brigitte Becue raakte haar BR op de 50 school niet kwijt aan Karen Custers, die won in 0.33.20.
Fonteyn Matthieu finishte op de 200m vlinder amper 0,44 seconden boven het BR van Stefaan Maene, en werd daarmee eerste. Mortier Dieter werd mooi tweede, maar onze bewondering ging in deze wedstrijd ut naar Sepp Meyers die met schouderblessures toch nog brons pakte in 2.06.60.
Ook op de 200m wissel dames was Grandjean Tahnee opnieuw de sterkste, en was daarmee mentaal sterk genoeg om de diskwalificatie van gisteren recht te zetten.
Bijna eenzaam finishte Stef Verachten op de 400m wissel als eerste voor Pieter-Jan Vidts. Jelle Ghesquiere die derde werd bewees dat je als 26-jarige helemaal niet afgeschreven bent.
Griet Buelens tenslotte won met 17.17.53 overtuigend de 1500m vrije slag.

Ook vandaag zat men talloze malen vlakbij of in de buurt van een Belgisch record. Het bewijst dat het Belgische zwemmen best wel spannend kan zijn, en roept andermaal vragen op over de afwezigheid van veel publiek en onze nationale televisiezenders. Onze zwemmers verdienen beter!

Bericht toegevoegd op 5/8/2005 om 22u12