Becues record op 200vlinder verpulverd!!!!
Vanmiddag zwom Griet Buelens het 9 jaar oude record van Brigitte Becue naar de geschiedenis!Met 2'13"34 is zij de nieuwe Belgisch recordhoudster!
De 100m vrije slag dames werd gewonnen door Tine Bossuyt in 57"00, Sascha Vanden Branden was overtuigend tweede in 57"21.
Renaat Dreesen bevestigde zijn heerschappij op de 50m vrije slag in een matige 23"36, dat is 65 hondersten boven zijn eigen record.
Op de 50 rug was opnieuw Tine Bossuyt de nummer 1 met 29"99, voor Karen Van Buel (31"01).
Een duidelijk ontgoochelde Brian Ryckeman moest het goud nog maar eens laten aan een sterke Stef Verachten. Zij finishten respectievelijk op 8'18"90 en 8'07"95. Daarmee bleef Stef nauwelijks 50 hondersten boven zijn eigen Belgisch record, een prachtprestatie.
Pieter-Jan Vidts finishte als eerste de 200 schoolslag heren in 2'21"90.
Drama van de dag was de diskwalificatie van Tahnee Grandjean op de 400m wisselslag dames. Ze tikte als eerste aan in een overtuigende EK-limiet, maar haar ongelijk aankomen met de handen in de schoolslag bezorgden haar de diskwalificatie. Belgisch kampioene werd dus tweede, Dewaele Valerie in een tijd van 5'07"27.
Op de 100 vlinderslag heren, goud voor Matthieu Fonteyn, in een tijd van 55"55, nog steeds 59 hondersten boven het BR van Stefaan Maene, die straks opnieuw zijn eigen records kan komen verdedigen!
In de aflossingen werd de 4X200 dames vrij gewonnen door MEGA, gevolgd door BRABO en LIEGE NATATION.
Op de 4X100 vrije slag heren was de volgorde net anders: BRABO ging met het goud lopen, voor een ontgoocheld team van LIEGE NATATION en MEGA.
Tot morgen!

Bericht toegevoegd op 4/8/2005 om 21u29