geamputeerden

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

geamputeerden

Berichtdoor boonekatrien op 28 aug 2002 13:21

Ik surfte al een paar maal op deze website, maar vond geen link met zwemclubs die ook gehandicapten integreren. Mijn zoontje wil graag lid worden van een zwemclub in het Gentse, drie jaar geleden verloor hij zijn onderbeen wegens botkanker. Kan iemand mij helpen? Zijn er nog geamputeerden die lid zijn van een zwemclub? Mijn zoontje is nu 10 jaar.
boonekatrien
eendje
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 28 aug 2002 13:15

Berichtdoor Günther op 29 aug 2002 00:03

Volgens mij zullen de meeste clubs je zoontje gewoon in de groep opnemen. Ik denk zelfs dat zwemmen geen probleem zal zijn voor hem, er is een meisje met een gelijkaardige handicap die al een aantal jaren wedstrijden zwemt (ik weet wel niet waar).
Günther
eendje
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 16 jun 2002 17:37
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Rootz op 30 aug 2002 15:50

Dat meisje dat wedstrijden zwemt is een vrij bekende, maar weet ook de naam niet (sec). Momenteel zwemt ze nog in de "special" olympics (dit heeft een bepaalde naam in zwemmersjargon) en daar wint ze alle wedstrijden op één been (letterlijk en figuurlijk). Ze wil echter in de officiële competitie uitkomen en het wereldrecord aanvallen, zo goed voelt ze zich. Ik hoop dat je vlug een zwemclub vindt naar je zoontjes zin Katrien! :turn-l:
Rootz
eendje
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 31 jul 2002 09:12

Berichtdoor Günther op 30 aug 2002 15:55

Nee, het meisje waar ik over spreek is een Belgische zwemster (nog vrij jong). Deze waar jij het over hebt is een Zuid-Afrikaanse (?) topzwemster die een ongeval gehad heeft en daardoor haar onderbeen verloren heeft. Blijkbaar was het voor haar geen hindernis om verder te gaan met het zwemmen ... het zou voor niemand een hindernis mogen zijn.
Günther
eendje
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 16 jun 2002 17:37
Woonplaats: Gent

Berichtdoor De laet Dirk op 01 sep 2002 14:59

Günther schreef:Volgens mij zullen de meeste clubs je zoontje gewoon in de groep opnemen. Ik denk zelfs dat zwemmen geen probleem zal zijn voor hem, er is een meisje met een gelijkaardige handicap die al een aantal jaren wedstrijden zwemt (ik weet wel niet waar).

Z.C.K. Kapelle op de Bos heeft een aantal zwemmers met een gelijkaardige handicap en die worden zeer goed geholpen door het trainerscorp.
De laet Dirk
eendje
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 aug 2002 23:15

Berichtdoor xlswim op 09 sep 2002 22:36

Het meisje waarover jullie spreken heet DU TOIT Natalie. Heeft een motorongeluk gehad op weg nr school komende van het zwembad. Na een paar dagen werd er beslist om het ene been te amputeren, wegens gangreen. Er is trouwens kort daarop een steunfons opgericht. In die periode trainde Brigitte Becue met Nathalie Du Toit in het verre Kaapstad, Zuid Afrika.
xlswim
eendje
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 04 aug 2002 11:41
Woonplaats: brugge

Berichtdoor Tsjiebie op 13 sep 2002 15:36

Ikzelf ben trainer van een zwemclub voor mensen met een motorische handicap (D.I.W.I., wat staat voor Deelnemen Is Winnen) in Sint-Niklaas. Je kan onze zwemclub online vinden op http://www.diwi.yucom.be (momenteel - vanwege problemen met de server - is onze website ook bereikbaar op http://home.planetinternet.be/~gorritve/diwi )

Indien je Sint-Niklaas te ver vindt, kan je ook steeds een kijkje nemen op de website van de Vlaamse Liga voor Gehandicaptensport die te vinden is op http://www.vlg.be (ga kijken bij de clubs, en zoek dan naar een zwemclub bij jou in de buurt). Maar ik denk dat Sint-Niklaas de dichtste club zal zijn, het aanbod voor dergelijke clubs is immers niet zo groot.

Voor verdere info mag je me steeds mailen op vercauteren.gorrit@planetinternet.be

Met vriendelijke groeten,

Gorrit[/quote]
Tsjiebie
eendje
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 13 sep 2002 15:29
Woonplaats: Haasdonk

Berichtdoor Geert op 14 sep 2002 09:09

Tsjiebie schreef:Je kan onze zwemclub online vinden op http://www.diwi.yucom.be (momenteel - vanwege problemen met de server - is onze website ook bereikbaar op http://home.planetinternet.be/~gorritve/diwi )


even offtopic: U heeft duidelijk hosting bij zwemclub.be nodig dan :lol:
zwemclub.be admin
Avatar gebruiker
Geert
benjamin
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 08 aug 2002 12:19

Berichtdoor Pierre Vis op 18 sep 2002 13:12

In West-Vlaanderen is er ook een jongen waarvan zijn ene been geamputeerd is, en hij zwemt gewoon mee op wedstrijden. Ik weet nog dat hij zelfs derde eindigde op de provinciale kampioenschappen. Om maar aan te tonen dat het zeker mogelijk is...
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor den Ali op 27 dec 2002 13:13

Er bestaat toch ook een topzwemster met 1 been die de finale va de 800 meter vrije slag heeft gehaald op het laatste WK.
Als er 1 sport is waar iemand met een lichamelijk handicap zich nog goed kan voelen is het in het zwemmen. . . Misschien heeft dat iets te maken met het water ;) :lol:
Greetz !

den Ali
den Ali
eendje
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 26 nov 2002 15:34
Woonplaats: Sint-Genesius-Rode

gehandicapten

Berichtdoor the waterboy op 10 maart 2005 14:57

hoi
ik las dat je botkanker... tja

ik ken nog iemand die botkanker heeft..

eentje bij oostvlaamse en eentje bij Westvlaamse

maar ook bij kapelle op den bos..die heeft ervarig met gehandicapten.

contact met VLG.. ..

kijk maar naar www.vlg.be en contact..
the waterboy
 


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron