Kampioenschappen

Moderators: Pierre Vis, broemi

Berichtdoor Bobien op 30 nov 2006 05:40

Ik ben een beest en daar ben ik trots op :twisted:!
Bobien
eendje
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 15 nov 2006 18:02

Berichtdoor Pierre Vis op 12 jan 2007 09:54

Vanavond gaan we daar al direct ne keer nen lap op geven.
Kga dienen Hollander naast mij n poepie laten ruiken :twisted:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Domien op 12 jan 2007 11:35

Let the beast go Pierre :onfire: !
Spijtig dak er zelf ni kan bij zijn dit jaar, maar kzal alles op de voet volgen van aan mijn bureautje hier thuis, succes allemaal!
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Berichtdoor Spast op 12 jan 2007 22:22

blijkbaar zijn er technische storingen want de uitslagen worden niet weergegeven :evil:
Winners Never Quit, Quitters Never Win!!!
------
Spast
Avatar gebruiker
Spast
miniem
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 13 okt 2004 11:32
Woonplaats: Zwevegem

Berichtdoor Pierre Vis op 13 jan 2007 00:30

Theute de leute schreef:blijkbaar zijn er technische storingen want de uitslagen worden niet weergegeven :evil:


Ik kan alvast vertellen dat we allemaal besttijden hebben gezwommen wat betreft 50 bad, en Simon heeft een medaille in zijn leeftijdscategorie!
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Domien op 13 jan 2007 01:52

Aaaah mooi mooi, sterk begin, blijven gaan e!
Het is irritant dat we niet rechtstreeks kunnen volgen...
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Berichtdoor Pierre Vis op 13 jan 2007 11:04

Domien schreef:Aaaah mooi mooi, sterk begin, blijven gaan e!
Het is irritant dat we niet rechtstreeks kunnen volgen...


Vandaag kan je zelfs live meevolgen..
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 13 jan 2007 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Vlaamse Kampioenschappen - vrijdag

Berichtdoor Pierre Vis op 13 jan 2007 11:49

Wedstrijd 4: 50m Schoolslag heren
14(39). Planckaert Pieter in 0.32.20
23(39). Breda Simon in 0.33.68 (podiumplaats (1e?!) in categorie '91-'92)

Wedstrijd 7: 50m Rugslag heren
13(36). Depypere Stijn in 0.29.92 (4e in categorie '91-'92)

Wedstrijd 10: 50m Vrije slag heren
33(61). Breda Andreas in 0.25.96
34(61). Depypere Stijn in 0.25.99 (6e in categorie '91-'92)
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 13 jan 2007 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Vlaamse Kampioenschappen - zaterdag

Berichtdoor Pierre Vis op 13 jan 2007 12:02

Wedstrijd 16: 1500m vrije slag open heren ('B-finale')
6(6). Droogne Didier in 18.25.10

Wedstrijd 20: 200m rugslag heren
21(26). Sabbe Steven in 2.28.60 (8e in categorie '91-'92)

Wedstrijd 21: 200m vrije slag dames
33(53). Gheysen Lore in 2.17.59 (10e in categorie '91-'92)

Wedstrijd 22: 200m vrije slag heren
20(53). Depypere Stijn in 2.02.16 (5e in categorie '91-'92)
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 13 jan 2007 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Domien op 13 jan 2007 13:52

Dat live meevolgen is wel cool stuff, goed gezwommen vandaag! Nog een dagske vollen bak en ge moogt genieten van uw welverdiende rust :)
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Berichtdoor Pierre Vis op 13 jan 2007 14:01

Domien schreef:Dat live meevolgen is wel cool stuff, goed gezwommen vandaag! Nog een dagske vollen bak en ge moogt genieten van uw welverdiende rust :)


En van een Bolleke *wink wink*
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Onderwerp: Vlaamse Kampioenschappen - zaterdag (finales)

Berichtdoor Pierre Vis op 13 jan 2007 19:01

Wedstrijd 32: 1500m vrije slag open heren (A-finale)
8. Mattelaer Mathieu in 17.41.57

Nie slecht vr iemand die de voorbije week nog griep had..
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Domien op 14 jan 2007 15:10

Bolleke bolleke ne sporter zijde heel het jaar door en ni enkel voor de Vlaamse e :-p
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Berichtdoor Pierre Vis op 15 jan 2007 00:16

Tis een regelrechte schande dat er op vanavond op één niks, rien, nothing, nitsjevo te zien was van het zwemmen. Er was niets te tonen zegt u? Wat dacht u anders van:

# 5 nieuwe Belgische records, waarvan er 3 al 15 jaar op naam van Maene stonden (om maar te zeggen dat de nieuwe lichting werk maakt van een inhaalbeweging)
# 3 limieten voor de Europese jeugdkampioenschappen
# 5 limieten voor het Wereldkampioenschap
# 10 nieuwe (scherpe) wedstrijdrecords
# 1 beste jaar-prestatie (net geen nieuw wereldrecord!!) van Marleen Veldhuis
# vele scherpe tijden van Van den Hoogenband, Veldhuis, Dekker, Nystrand en vele anderen

Ja, tis waar.. Das maar n mager beestje hé. Is zelfs geen minuut zendtijd waard.
De reportage van vanmiddag (net gezien op video) was nog behoorlijk, al blonken de journalisten ook nt uit in kennis vd zwemsport.
"Hallo, Reyerslaan, mss toch even wat meer aandacht voor het zwemmen hebben, en dat mag gerust meer dan 2 uur per jaar zijn hoor"
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Domien op 15 jan 2007 21:34

Ik begin al te wennen aan dit soort wandaden, het zwemmen komt pas in de kijker als we een olympisch kampioen hebben, en dan nog... Het niveau van het zwemmen in België ligt momenteel op een niveau dat een stuk hoger is, en echt enorm aan het stijgen is, dan bepaalde idiote sporten die ze wel uitzenden...
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Speechke ve ouwe mens

Berichtdoor Pierre Vis op 05 aug 2007 12:34

Als ouwe mens wil ik toch nog eens een paar woordjes placeren bij het afsluiten van onze uiterst succesvolle campagne:

Vooraleerst een dikke proficiat aan alle deelnemers van het Zomercriterium, BJK & BK. Jullie zijn prachtige atleten die er stuk voor stuk keihard voor getraind hebben en die de vele tijdsverbeteringen en medailles zeker niet gestolen hebben. Laat ze maar zeggen dat de jeugd geen karakter heeft; ik heb de voorbije maand gezien dat jullie heel diep kunnen en willen gaan. Zowel fysiek als mentaal. Karakter en doorzettingsvermogen heb ik gezien en de wil om te knokken en er te staan. En jullie stonden er; chapeau!!!

De zwemmers zouden dit nooit gekunnen hebben zonder ons ganse trainerskorps dat daar ongelofelijk veel tijd & energie in steekt. Ik denk niet dat iemand het me zal kwalijk nemen als ik Wauter nog eens speciaal in de spotlights plaats. Een welgemeende merci en teven een dikke proficiat nonkel coach!

Daarnaast komt er nog enorm veel kijken bij het draaiende houden van een club en ook daar steken vrijwilligers enorm veel tijd in. Misschien niet altijd even zichtbaar, maar toch heel noodzakelijk (Ik krijg soms de indruk dat Geert & Thérisine in het zwembad wonen). Daarom, heel erg bedankt aan het bestuur en voorzitter van UZKZ, aan onze officials, onze afgevaardigden, de talrijke supporters en sympathisanten die bijdragen aan de bloei van onze club.

Onze club draait niet enkel op enthousiasme en vrijwillige inzet. Zonder centjes kom je niet ver. Bedankt aan de sponsors die een financiële inbreng hebben gedaan in de club. Een moedige beslissing om te investeren in onze mooie, zij het niet zo mediatieke sport!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, maar mocht dit toch het geval zijn dan wil ik u bij deze ook graag bedanken/proficiateren.

Het doet me enorm deugd om UZKZ terug te zien presteren op dit niveau. Ik draai al een tijdje mee in de club (ik ben begonnen ergens begin jaren '90) en heb dus al enkele generatiewissels meegemaakt. Als jong zwemmertje heb ik net niet meer - bewust - de gouden jaren van nonkel coach ervaren (ja, zooooo oud ben ik dus al). Ook dat was een gouden generatie, net zoals we er nu terug één beleven. In de uitlopers van de vorige gouden generatie ben ik gestart met competitie zwemmen. Begonnen als benjamin (lett & figuurlijk) van een uitgebreide kern die mee deed aan B(J)K was ik enkele jaren later opeens één vd oudste en enige deelnemers. De weelde was opeens een stuk minder groot geworden.
Misschien dat het voor de huidige generatie wat moeilijk is om zich in te beelden, maar in die jaren waren we al blij met enkele provinciale titels en occasioneel eens iemand die een selectie afdwong vr het future team. Over jonge haaien, provinciale records, nationale titels en finales op BK's, EJK-limieten werd er toen enkel gedroomd.

Maar zie, zoveel jaar later hebben we terug een mooi uitgebouwde club en wat voorheen een droom was, dat blijkt nu stukje bij beetje verwezenlijkt te worden. Het zou niet gepast zijn om te gaan zweven en te denken dat alles nu vanzelf zou gaan. Neen, verder bouwen moeten we doen, en ik denk dat na de voorbije kampioenschappen een pak minder mensen argwanend zullen staan tegenover het project dat op poten werd gezet om opnieuw een grote stap voorwaarts te kunnen zetten.
Succes is niet blijvend, en ook niet elke lichting is even talentvol, maar met een goede basisstructuur en een dito omkadering schep je wel een omgeving waarin jonge mensen kunnen trainen om hun sportieve grenzen te verleggen.
En intussen mogen we natuurlijk ten volle genieten van de mooie prestaties die geleverd werden/worden/zullen worden...

Ik hou er ook aan de mensen te bedanken die hun inbreng hadden in de club in de jaren dat het minder vlot ging. Talent ligt niet altijd voor het rapen en het siert hen dan ook dat ze verder zijn bouwen tijdens deze 'mindere' jaren.

Ik zou zeggen tsjing tsjing op nog vele mooie jaren..
Santé!

Pieter
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pol op 05 aug 2007 17:32

Kzou het niet beter kunnen zeggen!
Geloven in God is zin geven aan het leven en toekomst aan de dood.
Avatar gebruiker
Pol
miniem
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 22 mei 2003 21:08
Woonplaats: Harelbeke

Berichtdoor Domien op 06 aug 2007 11:07

Mooi gezegd Pierre (we hadden niet anders verwacht van een slavist :wink:, ik sta u hierin helemaal bij.
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Berichtdoor simoneke op 06 aug 2007 14:10

Prachtig verwoord , Pierre !!!
Ik sluit me volledig bij u mening aan .
Grtz

PS : Zolang dage u uw beginjaren als zwemmer nog kunt herinneren zijde zo oud nog nie zu :wink:
God created swimming/windsurfing to keep the talented from ruling .
Avatar gebruiker
simoneke
benjamin
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 11 nov 2005 14:47
Woonplaats: moen

Vorige

Keer terug naar UZKZ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron