zwemmen = populair?

Moderators: polki, Speed_BB

zwemmen = populair?

Berichtdoor polki op 30 okt 2004 18:45

Met volgende uitspraak van Jacco Verhaeren kan ik mij heel goed akkoord verklaren, en was ook mijn opinie. Hieronder hoe hij het verwoord:
Als Jacco Verhaeren (35) ergens een hekel aan heeft dan is het wel aan mekkerende sporters en/of coaches. Zijn stelregel? Topsport begint bij jezelf. Maar hij wil de waarheid ook al is het `zijn waarheid' geen geweld aandoen. ,,Als ik de kijkcijfers van `Athene' zie, dan constateer ik dat zwemmen opnieuw de best bekeken olympische sport was. Dat wetende maakt niemand mij wijs dat het Nederlandse tv-publiek geen belangstelling zou hebben voor onze sport, omdat zwemmen `niet interessant genoeg' en geen kijksport zou zijn. Zwemmen is een wereldsport, punt uit. Ik sprak vorig jaar bij de WK in Barcelona de privé-sponsor van Inge (Aad Ouborg, red.), die bekende verrast te zijn door de respons die hij bijvoorbeeld vanuit Azië kreeg. `Ja Aad, we zijn hier niet aan het kantklossen', heb ik hem gezegd.'' en verder: Of weet de sport zich alle successen ten spijt slecht te `verkopen?' Verhaeren: ,,Onzin, kwaliteit genoeg. Sport uitzenden blijkt een kwestie van cultuur. Het heeft niks te maken met het niveau. Daar plukken wij de zure vruchten van, want op deze manier kunnen wij onze sport niet verder professionaliseren. Het is heel simpel: zendtijd betekent exposure betekent sponsors betekent geld om de sport verder te ontwikkelen. Een interview met Pieter over het ontbreken van een dak op het zwembad [in Athene], daar hebben we niets aan. Wedstrijden moeten in beeld worden gebracht. En dan goed, dus met onderwaterbeelden bijvoorbeeld.''
Avatar gebruiker
polki
benjamin
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 29 aug 2004 13:08
Woonplaats: Waregem

Volledig mee eens

Berichtdoor Speed_BB op 03 nov 2004 21:48

Ik sluit me ook voor de volle 100% aan bij deze uitlating en vind het dan ook terecht dat hier een aanklacht gebeurd tegen de algemeen populaire sporten. :arrow: Er staat niet voor niets onder mijn berichten dat niet iedereen in België moet voetballen :!: :!: Zwemmen is op de Olympische spelen atlijd een sport geweest waar veel te zien valt, maar wie kan 5 Belgen opnoemen die als topsporter zwemmen van de gewone Belgische doorsnee sportliefhebber :?: Zwemmen krijgt nagenoeg geen media-aandacht (net zoals vele andere sporten), terwijl een zwemmer zich kapot moet trainen gedurende 4 jaar om op de volgende Spelen toch maar 2 honderste van zijn tijd af te knabbelen :evil: En van sponsoring kan alleen de absolute top genieten denk ik( Want wie weet er nu dat Pieter van den Hoogenband met een pak van Nike zwemt en gesponsord wordt door elektronicareus Philips :?: )Daarbij moet ook de manier van in beeld nemen ook goed zijn en zal de interesse van de grote multinationals(Coca Cola ahummmm :roll:-->dat dus Aquarius als product heeft :arrow: sportdrank)alleen maar toenemen. Tenslotte is het belangrijk dat de regering in België eindelijk eens wakker schiet en beseft dat het VEEL MEEr moet gaan investeren in sport ( en dan vooral NIET in voetbal :!: ! :!: !! :!: !)want welke club in België kan 2x per dag over minstens 4 banen beschikken om zijn getalenteerde zwemmers te laten trainen? Tel ze even op één hand en dan weet je waarom België geen enkele afgevaardigde in Athene had :!: Nog veel stof tot nadenken levert dit ons Belgisch sportbeleid (of wordt dat nu via de gewesten geregeld zoals met topsport Vlaanderen waarbij Kim Gevaert bijvoorbeeld haar brood verdient :?: )
Niet iedereen in België moet voetballen!
Avatar gebruiker
Speed_BB
kadet
 
Berichten: 318
Geregistreerd op: 13 sep 2004 22:06
Woonplaats: Waregem

Jorina Aerents in Terzake op dinsdag 1 maart

Berichtdoor Speed_BB op 01 maart 2005 21:51

De zwemsport haalt dan toch nog eens de annalen van de VRT en op wat voor een manier! Terzake maakte prompt een reportage over een gekend Belgisch supertalent, Jorina Aerts. Het probleem van investeren in die zo trainingsintensieve sport wordt als een bom gedropt op het Vlaamse topsportbeleid en stelt het ook meteen aan de kaak :!: :twisted: Jorina Aerents stapte af van de richting Latijn omdat de studie te zwaar bleek om te combineren met de (top)zwemsport. Ze heeft een topsportstatuut maar wil (voorlopig) haar studies aan een 'gewone'(dus geen topsportschool)middelbare school veder zetten, nl.: het KA van Gent. Jorina is top en niet alleen in België. Op de juniorolympiade in Parijs haalde ze goud en zilver(op welke afstanden nu ook alweer :roll: :?: )Kortom is ze Belgische top, Europees breekt ze door en dan nog de rest van de wereld met in 2008 hoogstwss de Olympische in Peking :?: :!: Ze heeft daarvoor een budget van maar liefst 25000€ per jaar nodig. Tot haar dienst staat een professionele trainer, diëtist en een psycholoog naast ma en pa die als taxi fungeren om haar naar de verschillende baden in :arrow: Vlaanderen :!: te rijden. Er is een héél groot gebrek aan 'water' en 'banen' zoals trainer en Jorina zelf omschrijven, vooral in de vakantie. Achteraf kwam er een grijze heer van Topsport Vlaanderen (zie outfit Kim Gevaert :P Tom van Hooste e.d. tijdens loopwedstrijden)wat leuteren over het budget en 'het probleem'. Gaat Vlaanderen eindelijk geld pompen in zijn talenten of gaan we zoals het BOIC 5 MILJOEN EURO investeren in een nieuw gebouw voor 'EIGEN BAAT' :?: Hopelijk eindigt Jorina niet zoals Yati Doms, dat andere supertalent dat onlangs afscheid nam van de Belgische zwemtop en competitie doordat studies niet meer met 'plongeren' te combineren waren :!: Kijk maar even naar het forum van swim.be waar haar ex-coach Ronald Gaastra af en toe wat (terechte :!:) kritiek gaf op het Vlaamse Topsportbeleid.

JAH.....uitgeraas :D :!: Reacties welkom. Ik zou graag eens horen wat Annelies hierop te zeggen heeft :?:
Laatst bijgewerkt door Speed_BB op 02 maart 2005 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Niet iedereen in België moet voetballen!
Avatar gebruiker
Speed_BB
kadet
 
Berichten: 318
Geregistreerd op: 13 sep 2004 22:06
Woonplaats: Waregem

Re: Jorina Aerents in Terzake op dinsdag 1 maart

Berichtdoor polleke op 02 maart 2005 13:52

[quote="Speed_BB"])De zwemsport haalt dan toch nog eens de analen van de VRT


moeda nie kanalen zijn speed?
Avatar gebruiker
polleke
benjamin
 
Berichten: 102
Geregistreerd op: 31 dec 2004 12:17
Woonplaats: waregem

Berichtdoor Blackdrive op 02 maart 2005 16:28

nee, het moet annalen zijn (met dubbele 'n ' dus)
Avatar gebruiker
Blackdrive
junior
 
Berichten: 475
Geregistreerd op: 01 jan 2005 14:14
Woonplaats: Anzegem

Berichtdoor Speed_BB op 02 maart 2005 17:52

Blackdrive heeft 100% gelijk en ik zal dat maar eens vlug aanpassen :oops: Het is een domme tikfout die wat nare gedachten teweeg zou kunnen brengen :roll: :cry:

@Polleke: neen het is dus niet 'kanalen' maar de annalen halen van een persmedium is een vaste uidrukking, wat zoveel betekent als de interesse opwekken van...ongeveer :?:
Niet iedereen in België moet voetballen!
Avatar gebruiker
Speed_BB
kadet
 
Berichten: 318
Geregistreerd op: 13 sep 2004 22:06
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor Blackdrive op 02 maart 2005 22:08

of gebruik eens een woordenboek, dan zal je waarschijnlijk te weten komen dat annalen iets te maken hebben met de jaarlijkse geschiedschrijving (van de Romeinen). (annus => jaar)
Avatar gebruiker
Blackdrive
junior
 
Berichten: 475
Geregistreerd op: 01 jan 2005 14:14
Woonplaats: Anzegem

Berichtdoor Gast op 02 maart 2005 23:06

sorry blackdrive maar ik dacht dak het een tikfout was, ze kunnen niet allemaal zo slim zijn als gij e
:oops:
Gast
 

Berichtdoor polki op 08 maart 2005 12:50

Ik was geen voorstander om buitenlanders onbeperkt toe te laten op de Vlaamse Kampioenschappen. Volgens mij kan dit de uitslag gevoelig beïnvloeden. Afgaande op het voorprogramma is het best mogelijk dat in de finale 100 vrije slag heren enkel buitenlanders zwemmen. Dus zijn de Vlamingen verplicht reeds in de reeksen voor het volle 100 pond te zwemmen. Haalt er maar één Vlaams zwemmer de finale, dan is de kampioen op voorhand gekend? Lekker spannend. Of geen enkel haalt (kampioen met beste reekstijd?) de finale en zo zijn er nog simulaties mogelijk.
Bovendien worden deze finales rechtstreeks op SPORZA uitgezonden, leuk voor de kijkers, want mogelijks zonder Vlamingen.
Zal men het aandurven om dopingcontroles uit te voeren? Men komt deze wel uitvoeren bij kleinere wedstrijden bij jonge zwemmertjes. Het zou nogal logisch zijn want ook bij andere sporttakken moeten de eerste drie naar de controle.
Door deze aanpak is het mogelijk geworden dat ook een Belgische (Kim Gevaert.) nogmaals Europees kampioene werd. Weliswaar met één van de traagste finaletijden van de laatste jaren, maar veelzeggend. Alhoewel in de finale had ze concurentie van een paar, niet onverdachte, Griekse atletes. Maar deze weten onderhand ook wel dat het menens is met de dopingcontroles in de atletiek.
Avatar gebruiker
polki
benjamin
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 29 aug 2004 13:08
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor Speed_BB op 09 maart 2005 23:08

polki schreef:Door deze aanpak is het mogelijk geworden dat ook een Belgische (Kim Gevaert.) nogmaals Europees kampioene werd. Weliswaar met één van de traagste finaletijden van de laatste jaren, maar veelzeggend. Alhoewel in de finale had ze concurentie van een paar, niet onverdachte, Griekse atletes. Maar deze weten onderhand ook wel dat het menens is met de dopingcontroles in de atletiek.


Jah, ik denk dat het incident met die Griekske sprinster en sprinter en hun 'motorongeluk' nog vers in het geheugen liggen van Athene 2004. Ben de naam nu wel vergeten 8) :!: Positieve zaak voor Begië en Kim Gevaert, een bewijs dat zij alleszins dopingvrij presteert als je de tijden vergelijkt....Nu nog wat minder tennis op de buis en ik ga minder klagen 8) (De hype rond Clijsters-Henin dreigt weer ongekende hoogtes aan te nemen in 1 woord :arrow: belachlijke. Sorry voor de vele tennisfans maar er zijn een hoop andere jonge Belgische sporters die minstens evenveel aandacht verdienen (Belgisch zwemtalent :?: )Wat positieve feedback op die gasten zal hun zeker geen kwaad doen en dat kan toch in de vorm van wat (al is het maar korte) media-aandacht
Niet iedereen in België moet voetballen!
Avatar gebruiker
Speed_BB
kadet
 
Berichten: 318
Geregistreerd op: 13 sep 2004 22:06
Woonplaats: Waregem

Re: Volledig mee eens

Berichtdoor Gast op 31 aug 2005 18:02

Speed_BB schreef:Ik sluit me ook voor de volle 100% aan bij deze uitlating en vind het dan ook terecht dat hier een aanklacht gebeurd tegen de algemeen populaire sporten. :arrow: Er staat niet voor niets onder mijn berichten dat niet iedereen in België moet voetballen :!: :!: Zwemmen is op de Olympische spelen atlijd een sport geweest waar veel te zien valt, maar wie kan 5 Belgen opnoemen die als topsporter zwemmen van de gewone Belgische doorsnee sportliefhebber :?: Zwemmen krijgt nagenoeg geen media-aandacht (net zoals vele andere sporten), terwijl een zwemmer zich kapot moet trainen gedurende 4 jaar om op de volgende Spelen toch maar 2 honderste van zijn tijd af te knabbelen :evil: En van sponsoring kan alleen de absolute top genieten denk ik( Want wie weet er nu dat Pieter van den Hoogenband met een pak van Nike zwemt en gesponsord wordt door elektronicareus Philips :?: )Daarbij moet ook de manier van in beeld nemen ook goed zijn en zal de interesse van de grote multinationals(Coca Cola ahummmm :roll:-->dat dus Aquarius als product heeft :arrow: sportdrank)alleen maar toenemen. Tenslotte is het belangrijk dat de regering in België eindelijk eens wakker schiet en beseft dat het VEEL MEEr moet gaan investeren in sport ( en dan vooral NIET in voetbal :!: ! :!: !! :!: !)want welke club in België kan 2x per dag over minstens 4 banen beschikken om zijn getalenteerde zwemmers te laten trainen? Tel ze even op één hand en dan weet je waarom België geen enkele afgevaardigde in Athene had :!: Nog veel stof tot nadenken levert dit ons Belgisch sportbeleid (of wordt dat nu via de gewesten geregeld zoals met topsport Vlaanderen waarbij Kim Gevaert bijvoorbeeld haar brood verdient :?: )





De regering of wie dan ook moet meer geld steken in sporten zoals zwemmen ipv voetbal. Ik heb persoonlijk niets tegen voetbal maar ik denk dat er meer talent zit in het belgisch zwemmen dan in het belgisch voetbal. ( :arrow: Ik ken nu ook wel niet voor niets niets van voetbal, dus corrigeer mij als ik fout zit!) Maarja, geen kat dat dit weet, zwemmen is dan ook niet populair bij de mensen :x
Gast
 

Berichtdoor refetus op 12 maart 2006 21:52

hij heeft zeker wel een punt wat de sponsering van de regering betreft, het Belgisch voetbal krijgt toch al geld van één of andere chinees :twisted:
Avatar gebruiker
refetus
kadet
 
Berichten: 374
Geregistreerd op: 06 jan 2005 19:57
Woonplaats: Sint-Lodewijk (Deerlijk)


Keer terug naar KWZC

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron