Waarom ziet men onder water niets of bijna niets (zonder bri

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

Waarom ziet men onder water niets of bijna niets (zonder bri

Berichtdoor Flodder op 24 nov 2003 12:03

Ik vraag mij af waarom men onder water zonder brilletje niets of heel weinig ziet, wie kan mij daar een antwoord op geven?
Flodder
 

Berichtdoor refetus op 20 feb 2005 09:27

Meestal draagt men een zwembril omdat ze dan hun ogen niet regstreeks moeten openen in het water, als ze dit wel doen komen de ontsmettings producten zoals chloor,... aan hun ogen: denk niet dat dit erg gezond is voor de ogen, ik denk ook dat dit de oorzaak is waarom we niet zo goed zien onder water.
Sommige mensen, zoals ik, dragen een zwembril omdat ze lenzen dragen. Zo spelen ze hun lenzen niet kwijt in het water, en kunnen ze toch noch goed zien :idea:
Avatar gebruiker
refetus
kadet
 
Berichten: 374
Geregistreerd op: 06 jan 2005 19:57
Woonplaats: Sint-Lodewijk (Deerlijk)

Berichtdoor kilian op 11 mei 2005 19:47

volgens mij is het omdat je ogen rechtstreeks ik contact met water komen en als bescherming dat er geen water binnenloopt.met een bril daarentegen is een geen blaadstelling aan water

denk ik toch :?
kilian
 

Berichtdoor Gast op 12 mei 2005 18:03

dit heeft te maken met de breking van het licht. Doordat licht met een andere snelheid door water gaat dan door lucht breekt het anders. Je ogen kunnen nu niet goed scherpstellen. Ze zijn gewend aan lucht om je ogen. zoiets is het :)
Gast
 

Berichtdoor kompjoeterman op 31 mei 2005 19:32

kilian schreef:volgens mij is het omdat je ogen rechtstreeks ik contact met water komen en als bescherming dat er geen water binnenloopt.met een bril daarentegen is een geen blaadstelling aan water

denk ik toch :?


toen was ik nog geen lid...
kwestie voor mijn posts e
mijn missie is zo geheim dat ik ze zelf nog eens niet weet

kijk op op rsj !!! ledensysteem onlien
Avatar gebruiker
kompjoeterman
benjamin
 
Berichten: 141
Geregistreerd op: 11 mei 2005 20:01
Woonplaats: kapellen


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron