Damme Brugge 2005

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

Damme Brugge 2005

Berichtdoor treynaert op 01 maart 2005 20:39

Weet er al iemand wanneerDamme-Brugge 2005 doorgaat?
treynaert
 

Damme Brugge

Berichtdoor cocki op 01 maart 2005 21:26

zie hiervoor op de website van VZF bij 'open water zwemmen'.
Toch kan ik je deze wedstrijd NIET aanraden,vanwege 'slechte organisatie - vuil water en nooit zeker dat het zal doorgaan (er drijft tegen dan ergens een groen veld op het zwemwater). Bovendien kom je gagarandeerd heel vuil uit dat water en krijg je nauwelijks kans om je ergens deftig te wassen.
cocki
 

Re: Damme Brugge

Berichtdoor Pierre Vis op 03 maart 2005 15:12

cocki schreef:zie hiervoor op de website van VZF bij 'open water zwemmen'.
Toch kan ik je deze wedstrijd NIET aanraden,vanwege 'slechte organisatie - vuil water en nooit zeker dat het zal doorgaan (er drijft tegen dan ergens een groen veld op het zwemwater). Bovendien kom je gagarandeerd heel vuil uit dat water en krijg je nauwelijks kans om je ergens deftig te wassen.


Ik heb zelf nog nooit meegedaan, maar heb wel nog maar weinig negatieve reacties gehoord.. Ik denk trouwens niet dat je een organisatie kan verantwoordelijk stellen voor de kwaliteit van het water :roll:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Stephketje op 04 maart 2005 09:45

Normaal is damme-Brugge op 14 augustus.
De laatste jaren is het al altijd doorgegaan, op welke manier ook.
Douches zijn voorzien in de kleedkamers.
En als je bang bent van beetje wier enzo, dan moet je eigenlijk ni eens beginnen aan open water é :)
In the end, swimming is not about what you achieve, it is about who you become!
Avatar gebruiker
Stephketje
miniem
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 10 jul 2003 12:47
Woonplaats: gent (en soms es waregem)

Berichtdoor gast op 04 maart 2005 11:15

alle info i.v.m. open water vind je op:
http://www.openwater.info/ :wink:
gast
 

Berichtdoor cocki op 11 maart 2005 20:25

Het klopt inderdaad dat Damme-Brugge altijd is doorgegaan, maar in welke omstandigheden ?? vooral vanuit het standpunt van de zwemmer bekeken was het niet altijd koosjer.
De open water commissie legt aan de organisatoren bepaalde minimum voorwaarden voor de organisatie op oa. voorleggen van een wateranalyse op basis van deminimum vlarem normen....
De organisatoren van Damme-Brugge stellen zich tevreden met een 'doktersbriefje' dat stelt OK dit is zwemwater, terwijl de zwemmers het water verlaten met een "zwarte moustache' - op geen enkele andere wedstrijd treedt dit fenomeen op.
Voor 2 jaar waren er zelfs verschillende zwemmers met huidallergie na de wedstrijd. Toeval ??? Om dan nog maar te zwijgen over de prijzenpot... Als je algemeen winnaar bent heb je weinig reden tot klagen, mar een verdeling van de prijzen over de verschillende kategorieën zit er helaas niet in...Dus een miniem die eerste is in zijn kategorie maar slechts als 20e 'overall' de eindmeet bereikt kan gerust naar huis gestuurd worden met een 'BZK schildje dat 2 jaar oud is...of met een zak 'spekken'...
Zwemmers wees dus op je hoede...Ik weet waarover ik spreek, heb ze'lf 5 maal deelgenomen. Het is de mooiste wedstrijd van het seizoen, maar organisatorisch is het één miskleun....
cocki
 


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron