Schorsing Linda Van Herk

Moderator: Luc Mathieu

Schorsing Linda Van Herk

Berichtdoor Luc Mathieu op 23 mei 2003 21:10

Op Swim.be, de site van Edwin vinken, staat vandaag te lezen wat het 14-jarig Nederlands zwemstertje Linda Van Herk aan haar fiets kreeg: 2 jaar schorsing door de "weledele onfeilbare"" FINA omdat zij door omstandigheden geen plasje kon afleveren op een dopingcontrole. Dit totaal waanzinnige verhaal roept bij mij een uitgesproken gevoel van walging op. Ik vind persoonlijk dat iedereen die met het zwemmen begaan is hiertegen in actie moet komen. Ik suggereer het organiseren van een (inter)nationale petitie tegen dit soort van "mafkezerij". Sorry, maar ik hoopte dat de tijd van de Inquisitie ver achter ons lag!

P.S. Dit is mijn eigen persoonlijke mening, die niet noodzakelijk parallel loopt met die van de club waarbij ik ben aangesloten.

Luc Mathieu.
Laatst bijgewerkt door Luc Mathieu op 23 mei 2003 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Luc Mathieu
eendje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 18 mei 2003 08:17

Re: Schorsing Linda Van Herk

Berichtdoor Pierre Vis op 23 mei 2003 21:14

Luc Mathieu schreef:Op Swim.be, de site van Edwin vinken, staat vandaag te lezen wat het 14-jarig Nederlands zwemstertje Linda Van Herk aan haar fiets kreeg: 2 jaar schorsing door de "weledele onfeilbare"" FINA omdat zij door omstandigheden geen plasje kon afleveren op een dopingcontrole. Dit totaal waanzinnige verhaal roept bij mij een uitgesproken gevoel van walging op. Ik vind persoonlijk dat iedereen die met het zwemmen begaan is hiertegen in actie moet komen. Ik suggereer het organiseren van een (inter)nationale petitie tegen dit soort van "mafkezerij". Sorry, maar ik hoopte dat de tijd van de Inquiqitie ver achter ons lag!

P.S. Dit is mijn eigen persoonlijke mening, die niet noodzakelijk parallel loopt met die van de club waarbij ik ben aangesloten.

Luc Mathieu.


Ik had al langer dan vandaag gemerkt dat de meeste officiëlen & hoge bonzen gn moer geven om de zwemmers...
Ze staan nu eenmaal zelf liever in de belangstelling! :roll:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Piet op 23 mei 2003 21:24

Tja, het is natuurlijk een moeilijke kwestie hé! Waarom kon dat meiske niet plassen na een uur!!?? allé ja, als ik veel drink moet ik toch massa's gaan... (mijn mening)
No pain, no gain, the sky is the limit!
Avatar gebruiker
Piet
veteraan
 
Berichten: 1496
Geregistreerd op: 31 jan 2003 20:09
Woonplaats: Veurne

Berichtdoor Pierre Vis op 23 mei 2003 22:42

Ok, maar moet ge da meiske daarom direct 2 jaar schorsen?
Zoals Edwin ook op swim.be zegt viel er haar waarschijnlijk niets ten laste te leggen, maar ja...
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor the beast op 23 mei 2003 22:51

pff tes zever é
morja wiezijn wij om tegen te fina wa te zeggen ?
ik kan da ook nie ze op commando
waar is de pms-tijd ondertijd al clb :p
glazen warter dak daar moeten binnenkappen eb :p
mor ok tiszever en hopelijk heffen ze die schorsing op
Avatar gebruiker
the beast
benjamin
 
Berichten: 87
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:00
Woonplaats: waregem ?

Berichtdoor Gandalf de Grijze op 24 mei 2003 21:58

Ziedet hier in belgië al gebeuren...??? Ik ni eigenlijk...
Mens sana in corpore sano
Avatar gebruiker
Gandalf de Grijze
eendje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 17 mei 2003 12:29

Berichtdoor Pierre Vis op 24 mei 2003 21:59

Gandalf de Grijze schreef:Ziedet hier in belgië al gebeuren...??? Ik ni eigenlijk...


Om eerlijk te zijn, ja ik zie da ier ook gebeuren...
Ik ken een paar kamprechters die ik daartoe in staat acht :?
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor broemi op 25 mei 2003 02:22

Ik vind het maar normaal dat: geen plasje doen = positief bevonden worden!
Je moet mij niet zeggen dat ge achter een uur geen enkele druppel deruit krijgt!
En zeker niet nadat je water hebt moeten drinken
*burps*, voor de fijnproever!
Avatar gebruiker
broemi
senior
 
Berichten: 914
Geregistreerd op: 15 aug 2002 11:38
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor Gandalf de Grijze op 25 mei 2003 15:25

Als ge onder zo'n druk staat... En dan nog met haar pa erbij, die dringend naar zijn businessmeetinkje moest...
Mens sana in corpore sano
Avatar gebruiker
Gandalf de Grijze
eendje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 17 mei 2003 12:29

Berichtdoor Piet op 25 mei 2003 19:34

broemi schreef:Ik vind het maar normaal dat: geen plasje doen = positief bevonden worden!
Je moet mij niet zeggen dat ge achter een uur geen enkele druppel deruit krijgt!
En zeker niet nadat je water hebt moeten drinken


zo denk ik er ook over!
No pain, no gain, the sky is the limit!
Avatar gebruiker
Piet
veteraan
 
Berichten: 1496
Geregistreerd op: 31 jan 2003 20:09
Woonplaats: Veurne

Berichtdoor Gandalf de Grijze op 25 mei 2003 21:13

En toch vind ik het een wreed zware straf voor een vooral dat op z'n minst dubieus te noemen valt. Da meiske haar carrière is gebroken...
Mens sana in corpore sano
Avatar gebruiker
Gandalf de Grijze
eendje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 17 mei 2003 12:29

Berichtdoor cindy op 26 mei 2003 11:48

Normaal gezien krijg je lang genoeg de tijd. Ik weet het ,want IK ben al heel veel naar de dopingcontrole moeten gaan, naturlijk is de eerste keer vervelend als je op commando moet plassen. Die mensen staan naar je te kijken hoe je plast en je mag je niet omdraaien. Ze
moeten meer controleren op trainingen en niet op wedstrijden. Tussen de wedstrijden in wordt veel meer doping gebruikt. Laat ze maar doping gebruiken, ik wil nog gezonde kinderen krijgen en nog lang leven.
cindy
 

Berichtdoor Jean op 26 mei 2003 14:14

Absoluut mee akkoord. Het aantal controles moeten drastisch worden opgevoerd in België en de rest van de wereld. Maar ja. In Vlaanderen hebben ze nu een speciaal busje die van controle tot controle kan rijden: KNALGEEL! Het is zo van: als je in de verte een geel busje ziet afkomen, maak dan dat je weg bent.

Anyway. En van dat meisje, tja. Ik vind het terecht dat ze geschorst wordt. Na een uur moet je toch kunnen plassen, nietwaar. Trouwens, niet plassen wordt als een weigering geïnterpreteerd en een weigering tot dopingcontrole wordt (terecht) bestraft. Twee jaar vind ik anderzijds een beetje lang. En konden ze nu niet een beetje langer wachten?
RGSC.zwemclub.be moderator
Avatar gebruiker
Jean
senior
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 23 jun 2002 11:19
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Ernie op 26 mei 2003 19:30

Nie kunnen plassen na 1 uur non-stop drinken vind k ook wel zever, op schoole dde tijdens de lessen geen mogelijkheid tot drinken en na 2 lesuren, in de pauze moet kik al de toiletten gaan opzoeken om mn plasje te gaan afleveren aan die *o zo stinkende* WC's...

Mor 2 jaar es wel veel ! Zeker voor n meisje van 14j
die dannog geen doping ad gepakt, nuja, weigeren staat gelijk voor positief bevonden worden dus...
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor Piet op 26 mei 2003 20:36

ja jong Ernie, u kenende is dat ni raar é dat gij moet gaan "zeiken". Met al die duvels die gij binnekpat voor de les! :lol:
No pain, no gain, the sky is the limit!
Avatar gebruiker
Piet
veteraan
 
Berichten: 1496
Geregistreerd op: 31 jan 2003 20:09
Woonplaats: Veurne

Berichtdoor Ernie op 26 mei 2003 21:37

neneen, geen duvels voor ekik !
een goei potje ('gloednieuwe') ontbijtgranen van Lion!! mmmmmmmmlekker :roll:
met eel veel melk :P
dit enkel als der geen brood in huis is uiteraard :P
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor Luc Mathieu op 26 mei 2003 22:31

Ok mannekes, genoeg gezwanst! Nu terug naar het onderwerp a.u.b.
Luc Mathieu
eendje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 18 mei 2003 08:17

Berichtdoor cindy op 31 mei 2003 20:11

Ik vind het oprecht dat die gestraft is.Haar vader wou niet wachten, als hij weg moest kon hij aan de trainer vragen voor te wachten. het zou goed zijn als ik weigerde voor de dopingcontrole, ik ben zelfs twee maal moeten gaan op een dopingcontrole maar dat was altijd negatief. Ik vind het spijtig dat doping wordt gebruikt. Trouwens mijn trainer bleef altijd wachten tot de dopingcontrole gedaan was.
cindy
 

Berichtdoor Piet op 31 mei 2003 21:34

Ik ga volledig akkoord met Cindy, maar aan de andere kant zou ik ook niet gemakkelijk kunnen plassen als er constant iemand staat op te kijken! Dat gebeurt toch zo hé? Ik moest nog nooit gaan, vandaar dat ik het niet echt weet.
No pain, no gain, the sky is the limit!
Avatar gebruiker
Piet
veteraan
 
Berichten: 1496
Geregistreerd op: 31 jan 2003 20:09
Woonplaats: Veurne

Berichtdoor Pierre Vis op 31 mei 2003 21:39

In mijn jeugdjaren *ahum* was er nen gast van mijn klas die in het PMS ook nie kon plassen...
Teeft zeker twee uur geduurd tegen dat em kon gaan, en de bus die ons moest terug brengen naar school is onderweg nog moeten stoppen omdat hij plots zeer dringend moest :lol:
Plassen onder druk is dus niet zo eenvoudig!
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Volgende

Keer terug naar HZS

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron