opnieuw beginnen na operatie

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

opnieuw beginnen na operatie

Berichtdoor ThomasD op 03 dec 2008 09:35

Dag Collega-zwemmers,

ik ben een regelmatig zwemmer (ex-competitie) van 28 die af en toe een recreatief wedstrijdje meepikt met de plaatselijke (amateuristische maar zeer toffe) zwemclub.
Ik train gemiddeld zo'n 10-15 km/week (3a4 trainingen).
In Augustus werd ik geopereerd en sindsdien ben ik aan het revalideren en heb ik niets meer van sport mogen doen. Zelfs wandelen was tot voor enkele dagen uit den boze. Gevolg : conditie ver onder nul en van 78 naar 86 kilo gestegen ( voor 1m92 )
Het ziet er naar uit dat ik in februari voor het eerst terug in het zwembad zal mogen duiken. Nu vroeg ik me af, hoe bouw ik zo goed mogelijk de conditie weer een op, zodat ik deze zomer terug een aantal recreatieve openwater wedstrijden kan betwisten? Is het überhaupt mogelijk om mijn niveau van de voorbije jaren nog te halen deze zomer?
Om een idee te geven van m'n niveau : over 1500 meter deed ik vorige zomer 19'22. ( klein bad) en op de 100 zit ik rond de '58.
Hoe pak ik deze kwestie het best aan, wat zijn de do's en dont's?
Alvast heel erg bedankt bij voorbaat !

Thomas
ThomasD
eendje
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 02 dec 2008 17:57

Re: opnieuw beginnen na operatie

Berichtdoor ThomasD op 11 dec 2008 12:56

Hartelijk dank voor de talloze reacties, beste vrienden collega-zwemmers !
T.D.
ThomasD
eendje
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 02 dec 2008 17:57

Re: opnieuw beginnen na operatie

Berichtdoor steventje op 15 dec 2008 20:48

Je kan moeilijk een trainingsadvies verwachten zonder je medische achtergrond te kennen te geven!

Best overleg je zo een zaken met je chirurg, en waarschijnlijk gaat die heel snel zeggen dat je het rustig aan moet doen...
steventje
eendje
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 04 jul 2008 17:58


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron