Beginnen met zwemmen?

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

Beginnen met zwemmen?

Berichtdoor Jefkepatat op 11 okt 2007 14:57

Hey, ik ben juist 18 en ben een nieuwe sport aan het zoeken.

Ik vroeg mij af of het nog de moeite is om te beginnen met zwemmen? Het is al JAREN geleden dat ik nog echt is gezwommen heb, ik heb NIETS van techniek. Als ik nu zou beginnen kom ik dan direct in zo'n gevorderden groep ofzo?

Uitleg gevraagd dus over hoe ik hieraan zou kunnen beginnen, waar ik terecht kom, wat ik best allemaal zou doen,...

P.S. De bedoeling is wel dat het bij 1 keer (maximum 2 keer) per week blijft, niet elke dag dus :p

Mvg
Jefkepatat
eendje
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 10 okt 2007 11:12

Berichtdoor Pierre Vis op 11 okt 2007 21:28

Wel, het hangt er een beetje van af wat je betrachting is: conditie onderhouden, competitie beginnen,.. het zijn geen onbelangrijke verschillen..
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Jefkepatat op 11 okt 2007 21:37

Pierre Vis schreef:Wel, het hangt er een beetje van af wat je betrachting is: conditie onderhouden, competitie beginnen,.. het zijn geen onbelangrijke verschillen..


Ik zou wel wat competitie willen doen maar niet overdreven veel.
Jefkepatat
eendje
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 10 okt 2007 11:12

Berichtdoor Pierre Vis op 12 okt 2007 18:00

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat maakt het wel wat moeilijker..
Aan clubs geen gebrek, maar ik vrees toch dat de techniek een belemmering wordt om op korte termijn deel te nemen aan wedstrijden.

Die techniek is echt wel belangrijk om efficiënt te kunnen zwemmen; anders verspil je heel veel krachten en kom je toch geen meter vooruit. Hef heeft ook geen zin om direct te gaan meetrainen met leeftijdsgenoten die al jaren bezig zijn en die technisch onderlegd zijn.

Mijn boodschap is dus nt zo positief, maar als de motivatie er echt is, dan kan er veel. Ik geef zelf training aan jonge zwemmertjes van 7 tot 11 en de oudste in mijn groep had tot vr september nog nt gezwommen in een club, maar intss heeft hij al veel vordering gemaakt qua techniek omdat hij het echt wil. In jouw plaats zou ik proberen privé les te volgen bij een zwemmer, die je dan in versneld tempo wat basistechniek kan bijbrengen. Daarna kan je nog altijd proberen aan te sluiten bij een club.
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Jefkepatat op 12 okt 2007 22:41

Pierre Vis schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat maakt het wel wat moeilijker..
Aan clubs geen gebrek, maar ik vrees toch dat de techniek een belemmering wordt om op korte termijn deel te nemen aan wedstrijden.

Die techniek is echt wel belangrijk om efficiënt te kunnen zwemmen; anders verspil je heel veel krachten en kom je toch geen meter vooruit. Hef heeft ook geen zin om direct te gaan meetrainen met leeftijdsgenoten die al jaren bezig zijn en die technisch onderlegd zijn.

Mijn boodschap is dus nt zo positief, maar als de motivatie er echt is, dan kan er veel. Ik geef zelf training aan jonge zwemmertjes van 7 tot 11 en de oudste in mijn groep had tot vr september nog nt gezwommen in een club, maar intss heeft hij al veel vordering gemaakt qua techniek omdat hij het echt wil. In jouw plaats zou ik proberen privé les te volgen bij een zwemmer, die je dan in versneld tempo wat basistechniek kan bijbrengen. Daarna kan je nog altijd proberen aan te sluiten bij een club.


Lijkt mij wel een goed idee ja, zal is zien of ik hier ergens privé lessen kan krijgen.
Jefkepatat
eendje
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 10 okt 2007 11:12


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron