na 12 jaar terug het zwembad in...

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

na 12 jaar terug het zwembad in...

Berichtdoor Boke op 10 aug 2006 11:00

Hoi,

Ik ben een 28 jarige die al zeker 12 jaar in geen zwembad meer geweest is wegens complexen.
Dankzij mijn nieuwe vriendin heb ik die eindelijk naast me neergelegd (zo erg is het eigenlijk allemaal nog niet) en zijn we beginnen zwemmen.
Ik wil zwemmen echt doen als een inspanningssport (zoals lopen ... en ja ik weet dat zwemmen niet hetzelfde effect heeft wat vetverbranding betreft).
Nu gaan wij 2 tot 3 keer per week, minstens 45 minuten baantjes zwemmen.
Maar soms is het zwembad tijdens de publiekuren zodanig druk, of zijn de mensen echt zo onattent dat het praktisch onmogelijk is om de baantjes op een deftige manier af te leggen (zonder slalom, stop, half verzuipen door god weet wat etc).
Nu vroeg ik mij af of iemand weet of er uren zijn dat er in Lummen enkel baantjeszwemmen gedaan wordt. Of dat ik mij beter aansluit bij een zwemclub voor zulke zaken.
Ik denk dat ik, gezien mijn 12 jaar niet zwemmen, niet dadelijk competitiegericht zou zijn, of is dit niet nodig bij een zwemclub...

Allerlei uitleg wordt ten zeerste geapprecieerd...
Ook tips inzake training enzo zijn meegenomen... lengtes / reps / ... (ervanuitgaande dat ik nu niet echt beschik over een killer-fysiek)


BoKe
Boke
eendje
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 05 jul 2006 14:13

Berichtdoor Pierre Vis op 10 aug 2006 13:50

Ik ben - understatement - niet van de streek, maar ik heb via de website van de VZF wel volgende clubs gevonden in Limburg (via VZF > clubs > zwemmen en Limburg aanduiden):

DBT De Beringse Tuimelaars Beringen
DMB Zwemvereniging De Meerkoet Bree Bree
GZVN Genker Zwemvereniging Neptunus Genk
HZS Koninklijke Hasseltse Zwemvereniging Spartacus Hasselt
LIZV Limburgse Zwemvereniging Maaseik, Rotem
LWB Lommelse Zwemver. De Lommelse Waterbengels Lommel
MZVL Maaslandse Zwemvereniging Limburg Maaseik
OZV Overpeltse Zwemvereniging Overpelt
ZCM Zwemclub Maasmechelen Maasmechelen
ZD De Zolderse Dolfijnen Zolder
ZDML Zwemclub De Merel Leopoldsburg
ZWIM Zwemmen in Molenheide Helchteren

De linken naar de sites van de clubs vind je ook via de website van de Vlaamse Zwemfederatie..
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron