huh??

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

huh??

Berichtdoor swimgirl op 11 sep 2004 16:14

kan iemand mij zeggen wat LEN-punten zijn?? en wat de betekenis is van die punten?
doei
swimgirl
 

Re: huh??

Berichtdoor Pierre Vis op 11 sep 2004 17:36

swimgirl schreef:kan iemand mij zeggen wat LEN-punten zijn?? en wat de betekenis is van die punten?
doei


Len-punten worden bepaald aan de hand vd Len-tabellen (LEN staat trouwens vr Ligue Européenne de Natation). Die Len-tabellen zijn ooit s opgemaakt op basis van de toenmalige wereldrecords, en sindsdien liggen die tabellen vast. Nu is het zo dat de toenmalige wereldrecords gelijk staan aan 1000ptn. De tabellen bepalen dan naargelang de tijd dat je trager zwemt dan die wereldrecords, hoeveel punten je hebt. Hoe trager je zwemt (dus ook: zoveel trager dan die WR's), hoe minder punten je behaalt.. Voor de toppers kan ook het omgekeerde. Je kan ook boven de 1000ptn gaan, aangezien wereldrecords immers niet eeuwig blijven staan. Eendjes (de jongste categorie) beginnen dus met heel weinig punten omdat ze niet zo snel zwemmen, maar hoe ouder ze worden, en hoe sneller ze gaan zwemmen, hoe meer punten ze zwemmen. Die tabellen kunnen dus tot op x hondersten na punten geven voor een tijd gezwommen op een bepaalde afstand.. De Len-punten worden op verschillende wedstrijden gebruikt om een klassement op te maken (soms ook over verschillende wedstrijden heen). Ik denk dat dat het belangrijkste is..
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor swimgirl op 11 sep 2004 17:45

waw! wat een systeem :o mercikes
swimgirl
 


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron