Zwemclub initiatief

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

Berichtdoor Cyr op 23 sep 2002 14:28

and there's many more from where that came from :)
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Rootz op 23 sep 2002 19:19

Ow boy, you really must have a dirty mind :lol:
Rootz
eendje
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 31 jul 2002 09:12

Berichtdoor Cyr op 23 sep 2002 20:21

Nope, I'm just 'nen gezonde jongen' :) (fiets van Pavlov gezien?)
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Rootz op 24 sep 2002 12:27

Niet elke aflevering maar toch al verscheidene... da met die gezonde jongen heb ik blijkbaar niet gezien :D

wel funny... hebt ge dat gezien met die coureurs namen die Mark uytterhoeven vernederlandste?
Rootz
eendje
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 31 jul 2002 09:12

Berichtdoor Cyr op 24 sep 2002 15:14

Da was weer een van Uyterhoeven zijn hoogstandjes zne, jammer dat de VRT nooit voldoende geld heeft om programmas zoals alles kan beter verder te zetten want zijn concept van den Marc blijft goed!

PS: de amateurkes uit Ronse (www.vzr.be) hebben zondag de beker van de stad Doornik gewonnen! Alle uitslagen van de ronsese zwemmers en meer info op de site terug te vinden (beetje PR é)
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Pierre Vis op 24 sep 2002 16:50

Cyr schreef:Da was weer een van Uyterhoeven zijn hoogstandjes zne, jammer dat de VRT nooit voldoende geld heeft om programmas zoals alles kan beter verder te zetten want zijn concept van den Marc blijft goed!

PS: de amateurkes uit Ronse (www.vzr.be) hebben zondag de beker van de stad Doornik gewonnen! Alle uitslagen van de ronsese zwemmers en meer info op de site terug te vinden (beetje PR é)


Als gij betaalt wordt per keer daje dienen link geeft, moete gij een rijk mens zijn :grab:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Rootz op 25 sep 2002 12:02

welke link was dat ook alweer ;)
Rootz
eendje
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 31 jul 2002 09:12

Berichtdoor Pierre Vis op 25 sep 2002 12:40

Rootz schreef:welke link was dat ook alweer ;)


Sorry, maar IK word daar dus NIET vr betaald :wink:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Cyr op 26 sep 2002 15:23

ik dacht dat het www.vzr.be was, ben het niet zo zeker
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Vinken op 26 sep 2002 22:03

Aangezien het mijn eerste post is, eerst en vooral mijn appreciatie even betuigen naar de beheerders van deze site. Er kunnen nooit genoeg initiatieven bestaan om het zwemmen te promoten.
Nu even over die finales op het BK die Cyr hier zou halen. Zoiezo zal hij wel een goede zwemmer zijn, en dan zeker voor hetgeen hij traint, maar ik vrees dat dit toch een onderschatting is van de andere zwembond hoor. Let op, ik wil hier niemand afbreken, integendeel zelfs, maar als men de Belgische records van de AWS bekijkt, dan blijken slechts 2 records goed te zijn geweest voor en finaleplaats op het voorbije BK. Het kan natuurlijk zijn dat ik me grandioos vergis hoor, hierbij dan al op voorhand mijn excuses. In de AWS zit het volgens mij trouwens propvol van het talent dat met meer training zéker een rol van betekenis zou kunnen spelen in KBZB, zoals bijvoorbeeld Peter De Prins vroeger. Diana Schweiger heeft het vroeger ook al bewezen, en Michel Claessens is ook aan een poging begonnen, die weliswaar voorlopig wat moeizaam verloopt. Mijn gedacht? Meer trainen mannen! Het zal het niveau van het Belgische zwemmen enkel maar ten goede komen!

Groeten
Vinken
eendje
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 26 sep 2002 21:56

Berichtdoor Pierre Vis op 26 sep 2002 22:05

Oeveel zwemde gij op de vrije slag-nummers Cyr?!
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor phile op 27 sep 2002 09:05

ik kom hier wa te laat ma ik denk toch nie da Cyr een finale zou halen op een BK. Zeker een halve finale, ma finale, daar komt hij voorlopig nog voor tekort. Een beetje de trainingsarbeid opvoeren en inderdaad: 's morgens trainen is the key to success see ya :olympic:
Avatar gebruiker
phile
benjamin
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 27 jun 2002 09:00
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Pierre Vis op 27 sep 2002 13:01

Cyr schreef:Ah ja, manillen dan wel é, of pokeren, mor zo vroeg op de morgen...

Komde gij ook smorgens trainen dan in tstrop? Ik ga echt op tanden bijten, gisteren terug eerste wedstrijd gehad, ziet er goed uit, zeker alsk wa meer zal beginnen trainen :lol: 8)

PS: blijkbaar werken we als goede inspiratiebron voor de zwemclub-poll :P


Mss dat ik er de eerste week nog geraak s'morgens, maar ja, daarna komt het studentenleven weer op gang é, en dan moet ik weer keuzes maken, en daar ben ik dus nie goed in é :wink:
Eigenlijk wel erg dat ik, die het dichtst bij het Strop op kot zit, zo weinig kom trainen :oops:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

das juust

Berichtdoor Cyr op 28 sep 2002 01:19

Ik denk van mijn eigen ook dat een finale net wat te hoog zou gegrepen zijn, en dat zou natuurlijk ook tot een onderwaardering leiden van het officiele BK!
Maar de AWS is een goede bond voor zwemmers zich in alle gemak en zonder druk te perfectioneren in de zwemsport, en als er dan enkele toppers uit voortvloeien in de VZL dan kan dat enkel en alleen de zwemsport in het algemeen ten goede komen. Want amateur of niet, samen moeten we aan het imago van het zwemmen werken, en ik probeer ook mijn steentje bij te dragen!

Om nog even over mezelf persoonlijk te spreken, onlangs kreeg ik een compliment en eigenlijk hypothetische vraag: "wat zou er gebeurd zijn moest jij van in het begin beter begeleid worden en meer getraind hebben". Awel dat is een vraag die ik me sinds oktober vorig jaar ook meer en meer begin te vragen! Ik ga nu zelf proberen meer te trainen en eens zien wat er nog meer uitkomt, ik zwem om mijn eigen tijden te verbeteren en als die daarbij nog redelijk deftig blijken, des te beter!

Hopelijk ziet men in de hogere regionen ook eens in dat zwemmen ook een volwaardige sport is en bovendien een van de oudste Olympische sporten! Bovendien *speelt* men voetbal é :D

We zien wel (zei den blindee)
Veel succes aan iedereen in de zwemsport om te bereiken wat men kan! Zowel bij de pros in de VZL als bij ons in de AWS
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Cyr op 28 sep 2002 01:23

Pierre Vis schreef:Oeveel zwemde gij op de vrije slag-nummers Cyr?!


50VS: 24"87
100VS: 55"28
200VS:2'07"

Dus zeker vanaf de 200m kan het nog stukken beter é! Maar bon, we zien wel! :)
Binnen een weekske zen ik terug in Gent om te *studeren* (echt wel) en bovendien ga ik meer proberen te trainen (en ditmaal langer dan 2 weken vol houden om 's morgens te gaan trainen)

Cyr
PS: eigenlijk wel schandalig dat de Belgische zwemmers verplicht zijn om om 6u30 (mss soms nog vroeger) te moeten gaan trainen omdat men anders de kans niet krijgt! Maar tja, dit zal wel zo ingeburgerd blijven?!
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Cyr op 28 sep 2002 01:24

phile schreef:ik kom hier wa te laat ma ik denk toch nie da Cyr een finale zou halen op een BK. Zeker een halve finale, ma finale, daar komt hij voorlopig nog voor tekort. Een beetje de trainingsarbeid opvoeren en inderdaad: 's morgens trainen is the key to success see ya :olympic:


"Voorlopig", dank u wel phile :D
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Pierre Vis op 28 sep 2002 16:07

Cyr schreef:
phile schreef:ik kom hier wa te laat ma ik denk toch nie da Cyr een finale zou halen op een BK. Zeker een halve finale, ma finale, daar komt hij voorlopig nog voor tekort. Een beetje de trainingsarbeid opvoeren en inderdaad: 's morgens trainen is the key to success see ya :olympic:


"Voorlopig", dank u wel phile :D


Tot vanavond op het galabal?! :smilecolros:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Cyr op 29 sep 2002 20:06

Spijtig genoeg lag ik zaterdag met een serieuze valling met mijn poten omhoog en ben ik niet kunnen komen vandaag en het toppunt is dak vandaag me kweenie hoe goed gevoel en zelf goed gezwommen heb!

Sorry RGSC want kwou echt komen zne (vooral voor dienen langen drank :D )
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Pierre Vis op 30 sep 2002 11:34

Cyr schreef:Spijtig genoeg lag ik zaterdag met een serieuze valling met mijn poten omhoog en ben ik niet kunnen komen vandaag en het toppunt is dak vandaag me kweenie hoe goed gevoel en zelf goed gezwommen heb!

Sorry RGSC want kwou echt komen zne (vooral voor dienen langen drank :D )


Dienen langen drank was wel het enige waarvr ge wel moest bijbetalen...
Bon, ge hebt dus wel degelijk wa gemist! Twas een betrekkelijk kleine groep, maar twas echt wel lollig, hehe 8)
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Jean op 01 okt 2002 19:23

Ik moet eerlijk bekennen dat het in den beginne een beetje leek alsof het niets zou worden, maar dank zij de schitterende locatie, een goede Dj, de fijne aanwezigen en de "gratis" drank is het een fantastisch goede avond geworden. Ik denk dat RGSC getoond heeft dat het naast degelijke zwemprestaties neerzetten, het ook goede feestjes kan organiseren.

Ik ben zeker dat er volgende keer meer volk zal komen opdagen, want "de afwezigen hadden ongelijk" (dixit sTc op de 'Swimtalk').
Avatar gebruiker
Jean
senior
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 23 jun 2002 11:19
Woonplaats: Gent

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron