zweedse zwembrilletjes

Algemene zaken over het zwemmen

Moderators: wim, Pierre Vis

zweedse zwembrilletjes

Berichtdoor treynaert op 17 jul 2004 16:55

Hoi,
Weet er soms iemand in welke sportwinkel men zweedse zwembrillen verkoopt in belgie? Liefst de streek van w-vl.!

Dank bij voorbaat
treynaert
 

swedish goggles

Berichtdoor wim op 18 jul 2004 10:56

Hoi,

Zijn inderdaad lastig om vinden. Speedo heeft ze soms wel, soms niet, soms is het bij hen onduidelijk of ze nog gemaakt worden, vroeger kon je ookd e straps afzonderlijk krijgen, nu niet meer.
Ik heb het zoeken opgegeven en heb er besteld via internet, een hele doos in een keer. Goedkoop, degelijk, en vooral: snel!J'hebt wel een kredietkaart nodig om te betalen!
Adressen van internetwinkels vind je bij de links van zwemclub.be. Alléén die winkels waar ik zélf ervaring mee heb (en dus al iets besteld heb) staan daar bij!
Succes!
Mocht je zélf een winkel vinden in WVL of elders waar men ze wil betaalbaar verkoopt, én eventueel van Speedo, dan mag je het ons hier altijd laten weten!
Succes in je zoektocht!

Internetwinkels staan bij onze LINKS op www.zwemclub.be helemaal onderaan!
Hou je niet van de Amerikaanse suppliers, er is ook één franse winkel bij, dus minder afstand, en sneller. Hun goedkoopste swedish (niét van Speedo) kosten amper €2.70. Ergens vond ik ook één van die shops die korting gaf vanaf 6 stuks,maar vraag me op dit moment niet de welke.
Tenslotte, de enige Nederlandse winkel in onze links, daar heb ik zélf nog géén ervaring mee! da's onder voorbehoud. De Swedish van Speedo kosten er €8.
wim
Beheerder
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 17 jul 2004 11:44

Berichtdoor Cyr op 04 aug 2004 14:02

Via onze zwemclub geraken wij eraan.
Het is niet echt bij een winkel, meer soort groot depot waar ze alles hebben.

Als je wil kan ik je er verkopen, als je niet ver van Gent woont breng ik die eens langs of kan je er om komen..
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor Pierre Vis op 04 aug 2004 17:57

Ik meende te weten dat Tigris in Kortrijk vroeger ook v die brilletjes verkocht...
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor wim op 05 aug 2004 10:11

Tja, Tigris niet alleen, ook Delsport (Waregem), Di-Sport (Sint-Denijs-Westrem & Gent Centrum). Heb met de besteldienst van Delsport (overigens zeer vriendelijke mensen) maandenlang geprobeerd om de juiste te bestellen, maar er blijkt een onderscheid te bestaan tussen wat Speedo in het éne land invoert, en wat ze in het àndere land invoeren. Het lukte dus niet. Het bijbestellen van de afzonderlijke "straps" lukte wel, althans volgens de invoerder van Speedo, maar noch ik, noch de mensen van deslport slaagden er in, om de straps (die érg afweken van wat bij het oorspronkelijke model zat) door de gaatjes te prutsen zonder de strap kapot te trekken.
Uit nieuwsgierigheid ben ik ooit in Nederland een bestelling gaan plaatsen: zelfde verhaal. Er was destijds ook een Belgische Speedoshop op het net, maar die is er niet meer.
Mocht Tigris of iemand anders ze nog hebben, en ik weet er van, dat laat ik het je hier wel weten. En als jullie ze vinden, post je dan 'n reactie?
wim
Beheerder
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 17 jul 2004 11:44

Berichtdoor Pierre Vis op 05 aug 2004 12:03

Mjah, de speedo-brilletjes zijn wel n stuk duurder dan de originele zweede modelletjes vh merk Malmsten AB. Vroeger kocht ik die altijd op n wedstrijd in Moeskroen waar ze te koop waren vr slechts 100BEF.
De speedo-kopieën kunnen volgens mij ook niet tippen aan het origineel...
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Cyr op 05 aug 2004 13:53

Vind ik ook. Die brilletjes lijken wel op brol maar je kan er maanden mee zwemmen zonder problemen.
En als rekkertje scheurt dan koop je gewoon nieuwe en ben je weer vertrokken voor paar maanden!
"Eet maar veel Freud, dan blijf je Jung"
Avatar gebruiker
Cyr
senior
 
Berichten: 1256
Geregistreerd op: 08 aug 2002 00:52
Woonplaats: Gent & Ronse

Berichtdoor wim op 05 aug 2004 13:53

Ok, als ik Malmsten nog eens ergens tegenkom, post ik het hier meteen als tip.
Thx voor de suggestie.
wim
Beheerder
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 17 jul 2004 11:44

Berichtdoor Juloke op 05 sep 2004 14:46

Bij MZK aan drie euro het stuk
Juloke
 

Berichtdoor Ernie op 06 sep 2004 21:57

MZK is de meense zwemkring(Menen) en ligt in west vlaanderen.
Het zijn van die originele zweemdse brilletjes, idd helemaal niet duur.
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen


Keer terug naar Zwemmen algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron