Recreatief versus Competitief

Moderators: polki, Speed_BB

Recreatief versus Competitief

Berichtdoor Speedup_BB op 16 sep 2004 21:18

Soms hoor je wel eens zeggen dat je 100% voor je sport moet gaan en dat dit alleen kan door aan competitie deel te nemen. Wie recreatief met sporten bezig is, kan zich nooit volledig 'geven' en kan dus ook nooit gemotiveerd op training verschijnen.

Ik vind in ieder geval dat dti niet waar is en dat je niet louter vanwege competitiedrang mag sporten, maar vooral omdat je graag sport en wat aan je fysiek wilt doen (om niet als een bloemzak avonden voor TV te hangen bijvoorbeeld :) )
Speedup_BB
 

Berichtdoor polki op 16 sep 2004 23:31

Beste Speedup_BB,

Als je trainer kan ik zeggen dat het merendeel van ons (kwzc)competitiezwemmers een voorbeeld aan je inzet op training kunnen nemen. Nooit een meter te weinig, altijd aandachtig en geconcentreerd.
Jammer dat je het enkel recreatief ziet, maar ieder zijn keuze.
En dat plezier in 't zwemmen geldt zeker en vooral voor jeugdige zwemmers. Als men te vroeg op conditie en wedstrijdgericht traint, is men het veelal beu na een 6 tal jaren. Vooral als de resultaten niet meer meevallen, om welke redenen dan ook.

Polki
:o
Avatar gebruiker
polki
benjamin
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 29 aug 2004 13:08
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor wim op 17 sep 2004 17:59

polki schreef:En dat plezier in 't zwemmen geldt zeker en vooral voor jeugdige zwemmers. Als men te vroeg op conditie en wedstrijdgericht traint, is men het veelal beu na een 6 tal jaren. Vooral als de resultaten niet meer meevallen, om welke redenen dan ook.

Polki
:o

Voorwaar, ik vind dat wijze woorden!
wim
Beheerder
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 17 jul 2004 11:44

recreatieve plonzer

Berichtdoor Speed_BB op 18 sep 2004 14:17

Bedankt! Die paar lijntjes doen mij heel veel deugd(en blozen :oops: ) en motiveren me extra om me in te zetten voor KWZC! Onze club is niet van de grootste maar de sfeer mag er wezen!
Niet iedereen in Belgiƫ moet voetballen!
Avatar gebruiker
Speed_BB
kadet
 
Berichten: 318
Geregistreerd op: 13 sep 2004 22:06
Woonplaats: Waregem


Keer terug naar KWZC

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron