VZF & KBZB

Moderators: Pierre Vis, broemi

VZF & KBZB

Berichtdoor Pierre Vis op 06 aug 2003 12:03

Het houdt niet op met blunderen bij de VZF

Op het BK jongstleden ondervond Michael aan de levende lijve wat dat inhoudt. Bedoeling van deze topic is het bijhouden van alle blunders op wedstrijden, maar ook bestuurlijke (VZF) dwalingen, en dergelijke meer...

Mag ik wel vragen om het beleefd te houden, en gn ondoordachte dingen te posten!
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 29 jan 2005 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Piet op 12 aug 2003 18:20

Pierre, of iemand anders,

kan iemand me eens duidelijk uitleggen wat er daar allemaal precies instaat op da forum van swim.be?! ik krijg er kop nog staart aan, wie heeft er volgens jullie gelijk?
No pain, no gain, the sky is the limit!
Avatar gebruiker
Piet
veteraan
 
Berichten: 1496
Geregistreerd op: 31 jan 2003 20:09
Woonplaats: Veurne

Berichtdoor Pierre Vis op 12 aug 2003 21:58

Tjah, wie heeft er gelijk :roll: ...
Die twee van FAST hebben een punt, maar ze maken ook wel een beetje heel veel lawaai, en kvind da ze percies een beetje van een relletje willen uitlokken...
Dienen van SOS vind ik wa naiëf, maar das natuurlijk een persoonlijke mening!
Mijn conclusie: er moet dringend eens rond de tafel gezeten worden met enkele trainers, daar moeten knopen worden doorgehakt, en dan moeten er ook effectief dingen veranderd worden!
Want nu blijft het bij klaagzangen...

Ik heb gesproken...
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor the beast op 17 aug 2003 14:52

mogen de onwetende forum lezers ook eens weten waarover jullie et ebben ?
Avatar gebruiker
the beast
benjamin
 
Berichten: 87
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:00
Woonplaats: waregem ?

Berichtdoor Pierre Vis op 17 aug 2003 14:57

the beast schreef:mogen de onwetende forum lezers ook eens weten waarover jullie et ebben ?


Check het forum van http://www.swim.be; kga ier nie alles beginnen navertellen!
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 19 sep 2003 09:41

We zijn halverwege september, en als ge wil weten wanneer de Vlaamse Kampioenschappen doorgaan, dan zulde toch gn info moeten zoeken op de site van de VZL...
Limiettijden vr het BK staan echter wel al online; zoek de logica!
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor dolfijntje op 19 sep 2003 12:20

WANNEER?In maart dacht ik, en...
de kalender is wél aangepast hoor!!!
Allé, sinds eergsiteren :-):-)

Dus daar kan je 't vinden...
Maar wààr ze doorgaan?
Een raadsel...
dolfijntje
 

Berichtdoor Pierre Vis op 19 sep 2003 12:39

Mjah, toevallig ook eergisteren dat Broemi op het forum van swim.be vroeg wanneer het doorging...
En als het al op underen site staat, dan is het nog de kunst om te vinden waar :?
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor broemi op 19 sep 2003 12:55

Pierre Vis schreef:Mjah, toevallig ook eergisteren dat Broemi op het forum van swim.be vroeg wanneer het doorging...
En als het al op underen site staat, dan is het nog de kunst om te vinden waar :?


Idd, de plaats is nog bij mijn weten niet bepaald.
Al is de kans groot dat het mssn in Antwerpen is?
*burps*, voor de fijnproever!
Avatar gebruiker
broemi
senior
 
Berichten: 914
Geregistreerd op: 15 aug 2002 11:38
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor Pierre Vis op 29 nov 2003 16:02

Nieuwste blunder: "verkeerdelijke" selectie van Claeys & Bavay :roll:
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 06 maart 2004 11:47

Tis mss ver gezocht, maar tis toch wel een grove fout vr op de site van een liga:
"BELGISCHE KAMPIEONSCHAPPEN 25 M"
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 13 maart 2004 13:08

Was het correct vd VZF om BB alsnog een plaats te geven in de A-reeks?!
Graag uw mening...

Even samenvatten vr de mensen aan wie het allemaal ontgaan is:

Op haar website schreef Brigitte Becue donderdag: "Bij mijn nieuwe club hebben ze mij ingeschreven zonder een inschrijftijd. Het gevolg is dat ik op de Vlaamse kampioenschappen in de eerste en traagste reeks moet zwemmen, samen met meisjes die 18 seconden trager zijn. Men is niet bereid om dat te wijzigen. Sorry, maar zoiets doe je niet met je toppers!"

Becue dreigde dus "om principiële redenen" verstek te geven voor de kampioenschappen in Antwerpen. De liga hanteerde eerst het reglement naar de letter, maar voorzitter Georges Straetemans schrok van Becues reactie. Hij meldde vrijdag dat alles gecorrigeerd is.

"Ik heb intussen contact gehad met Brigitte en heb haar de hele situatie uitgelegd. Ik kan begrijpen dat ze niet zo blij was toen ze de reeksindeling zag, maar het incident is nu uitgepraat. Becue krijgt baan 4 in de A-reeks en is dus van de partij." Straetemans verdedigt wel zijn administratie. "Ze hebben het reglement naar de letter toegepast. Ik kan mijn mensen dat niet echt kwalijk nemen."

In Antwerpen wil Becue testen of ze in de buurt kan komen van de olympische limiet op de 100 meter schoolslag. De limiettijd voor het EK zwom ze wel al twee keer.

(bron: http://www.vrtnieuws.net)
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 14 maart 2004 00:16

De vonken vliegen er af in het guestbook van BBs' site

http://users.pandora.be/brigittebecue/home.htm
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 17 mei 2004 21:19

Ik heb deze topic terug geopend en wel hierom:

Delegatieleider Straetemans ziedend na magere prestaties

De vijftienkoppige Belgische delegatie keert vandaag van het EK in Madrid terug. De balans is mager: één negende plaats (Cindy Persoons), geen finale, één Belgisch record (Tom Van Geneugden), twee persoonlijke records (Griet Buelens). Ziedend, is Georges Straetemans, de Belgische delegatieleider.

Wat is uw balans?

,,Het was lamentabel. We hebben de kelk tot op de laatste druppel moeten leegdrinken, maar nu is het echt wel genoeg geweest. Wij starten maandag met de vorming van een nieuwe eliteploeg, waarin voor tachtig procent van de Belgen in Madrid geen plaats meer zal zijn. Wij investeren niet meer in een bepaalde generatie. Ook Brigitte Becue heeft het laten afweten, hoewel ik in haar geloofde. Wel geloven we nog in Buelens en Van Geneugden. En Renaat Dreesen ook, als hij bereid is om niet alleen maar rond de kerktoren te zwemmen.''

U geeft de talenten Nina Van Koeckhoven en Tine Bossuyt op?!

,,Ja. Wij gooien ze niet in de prullenmand hé. Maar ze krijgen geen geld meer, hoewel ze intrinsiek beter kunnen dan wat ze laten zien hebben. Wij hebben ook onze verantwoordelijkheid naar het Bloso, dat ons namens de Vlaamse overheid subsidieert: wij dreigen over een aantal jaar geen subsidie meer te krijgen!''

,,Op acht jaar zijn we van olympisch goud met Fred Derburghgraeve op het niveau gekomen van Luxemburg en San Marino. Neem nu Dreesen. Hij zwemt niet goed, maar hij is daar niet eens depressief over! Nee, twee minuten later is hij alweer aan het lachen en moppen aan het vertellen. Dat pik ik niet meer. Dat is geen houding!''

Van Koeckhoven en Bossuyt krijgen dus geen euro subsidie meer?

,,Zo is dat. Je kunt ziek zijn, maar geen vier jaar aan een stuk hé (Van Koeckhoven had klierkoorts). Als ze een limiet zwemmen voor een EK of WK kunnen we weer praten.'' (VWF)

Dit vind ik persoonlijk ongehoord, zeker aangezien het vd delegatieleider komt! Als het zwemmen van de ganse ploeg niet goed was, dan moeten ze zich bij de VZF mss ook maar s gaan bezinnen :evil:

Op het nieuws trouwens ook een ergerlijke reactie gezien van de één of andere klojo die denkt dat hij er iets van weet. Mss n beetje meer respect vr één vd meest trainingsintensieve sporten?! En mss de huidige generatie nog wat respijt geven?!
DANK U

:evil: :evil: :evil:

EDIT: jaja, wat n stinkend potje wordt er weer niet geopend..
Volg de discussie op http://www.swim.be => forum
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor broemi op 18 mei 2004 09:10

Ik denk als we als zwemmers nog een beetje willen zwemmen we stilaan met de hele bende naar het noorden gaan moeten trekken...
*burps*, voor de fijnproever!
Avatar gebruiker
broemi
senior
 
Berichten: 914
Geregistreerd op: 15 aug 2002 11:38
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor Pierre Vis op 18 mei 2004 09:55

Als de bondsvoorzitter Stef Verachten feliceert met zijn BR ist al ver gekomen..
(vr de leken: tis Tom Vangeneugden die een nieuw BR gezwommen heeft)
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 20 mei 2004 12:50

Deze post is van Jean, maar omdat het overzichtelijker is als alle kritiek in één topic komt, heb ik hem naar hier verplaats:

k refereer naar mijn artikel op het forum van Swim.be onder de topic " Straetemans in het Nieuwsblad" op deze link: http://forum.vinken.be/. Ik hoop écht op reacties op dàt forum, omdat dat forum door heel België wordt gelezen.
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 20 mei 2004 16:09

Mss moet er in het zwemmen een Vlaanderen 2002 -team opgericht worden (cfr het wielrennen & atletiek).
Da heeft in de atletiek toch al bewezen dat het vruchten kan afwerpen.
Maar ja, atletiek is natuurlijk interessanter vr sponsors é :?
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 17 aug 2004 10:01

Kweet niet of het hier thuis hoort, maar dit vond ik bij het surfen op de VZF website:

"Tot onze grote spijt melden wij u dat wij het schooljaar 2004-2005 niet kunnen van start gaan met een gestructureerde begeleiding van aspirant topsporters in de eerste graad van het SHI Merksem.

De reden hiervoor is dat we noch in de school zelf (voornamelijk wat betreft transport), noch binnen de technische staf van de Vlaamse Zwemfederatie voldoende garanties kunnen bieden om een kwalitatieve begeleiding aan te kunnen bieden.

We zijn ervan overtuigd dat dit het volgende schooljaar (2005-2006) wel het geval zal zijn en hopen op uw begrip voor deze beslissing."


(bron: http://www.zwemfed.be/zwemmen/topsportschool.htm)

Spijtige zaak, want de topsportschool had toch al zn vruchten afgeworpen bij de nieuwste lichting jongeren..
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Volgende

Keer terug naar UZKZ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron