SWIMtalk (algemeen)

Moderators: Pierre Vis, broemi

Berichtdoor Domien op 07 maart 2004 20:42

Voila zie et eerste weekend zit erop, hopelijk eb ik volgend weekende al wa meer speed want t was no ni echt top, overigens proficiat aan iedereen
Nous chantons le folklore, nous chantons l'amitié, nous veillons Theodore aux feux de la St. V, nous avons la penne fière et aimons la liberté, buvons ensemble à l'université...
Avatar gebruiker
Domien
junior
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 16 mei 2003 20:06
Woonplaats: Moen

Berichtdoor Stephketje op 11 maart 2004 10:13

"Minder goed nieuws heb ik voor de Vlaamse kampioenschappen dit weekend in Antwerpen. Op het moment van de deadline van inschrijving, was ik aan het veranderen van club, waardoor alles heel snel is moeten gebeuren. Daardoor is men vergeten een inschrijftijd op te geven. Met als gevolg dat ik zondag ingeschreven ben zonder tijd. Geen probleem ware het niet dat je dan in de 1e serie moet zwemmen in de buitenste baan tegen meisjes die 18 seconden trager zwemmen. Ik zou dus in de 1e reeks moeten zwemmen en alle favorieten in de laatste reeks!!! Men is niet bereid om het te wijzigen want reglement is reglement. Sorry, maar zoiets doe je niet met je toppers! En zoiets komt het zwemmen ook niet ten goede. En het spijt me dan ook dat ik niet ga meedoen! Nee, ik ben niet moeilijk, het is gewoon uit principe. Als men het zwemmen vooruit wil helpen is dit niet de beste manier!"

--> citaat van Brigitte becue.

Tja, heb er mijn bedenkingen bij: 't is ni omdat ze wil meedoen aan OS, dat ze een voorrangsbehandeling moet krijgen, die krijgt ze al genoeg vind ik. :?
In the end, swimming is not about what you achieve, it is about who you become!
Avatar gebruiker
Stephketje
miniem
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 10 jul 2003 12:47
Woonplaats: gent (en soms es waregem)

Berichtdoor Ernie op 11 maart 2004 20:48

Kvind et wa hooggegrepen hoor, ze is nie groot ma ze heeft et wel hoog in haren bol...
daar kan ik niet bij...
da ze nie zo blij is da ze in reeks 'g' zwemt, daar kannik inkomen maar moet ge daarvan dan laten om mee te doen?
:lol:
Laatst bijgewerkt door Ernie op 11 maart 2004 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor Stephketje op 11 maart 2004 21:12

tja, brigitte vind blijkbaar da "toppers" ni in een trage reeks "mogen" zwemmen, en ze wil dus duidelijk een heuse voorrangsbehandeling... Mn respect en sympathie (weliswaar met bedenkingen) krijgt een heuse knauw als ik zo'n dingen lees. Als je dat vergelijkt met Pieter VDH die tussen ons zit, met ons opwarmt, een babbeltje doet, enz... :?
In the end, swimming is not about what you achieve, it is about who you become!
Avatar gebruiker
Stephketje
miniem
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 10 jul 2003 12:47
Woonplaats: gent (en soms es waregem)

Berichtdoor Ernie op 11 maart 2004 21:15

Alsof VDH geweigerd zou hebben te starten...moest ie in reeks B of C ingeschreven zijn wegens n 'technisch foutje' :)

Kben er lijk nie goe van, madam BB zwemt liever in Spanje dan da ze in haar eigen Vlaamse land eens start, ook al was het maar om de jeugdige zwemmers die nog wat wensen te bereiken een plezier te doen.
en zwemt ze dan maar 1.13 ja en dan?

ik zwem ook in de traagste reeks zondag hoewel ik liever in A zou starten... moet ik daarvoor boos zijn en weigeren deel te nemen?

En BB is een topper geweest... Ze moet nog steeds bewijzen dat ze het nog steeds IS
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor saroede op 12 maart 2004 11:54

t schijnt mag ze ineens toch in reeks A zwemmen de zondag, in bana vier. dat is toch wat ik heb horen zeggen. heel jammer, want anders kreeg ze de eer :P om tegen mij te zwemmen, aangezien ik ook zonder tijd ingeschreven sta op dienen 100 ss
Avatar gebruiker
saroede
benjamin
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 06 maart 2003 14:46
Woonplaats: kalmthout, gent

Berichtdoor Ernie op 12 maart 2004 13:19

Dus toch wijziging van regementen omdat het Becue is...
flauw, dan kan in het vervolg iedereen beginnen klagen en zagen dat ze niet content zijn met hun reeks...
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor Ernie op 12 maart 2004 18:40

Zondag zwem ik toch 100m schoolslag op de Vlaamse kampioenschappen.
Ik had beslist niet mee te doen omdat ik naar de 1e en dus slechtste reeks verwezen was wegens ingeschreven zonder tijd. Maar vandaag heeft men me laten weten dat ze nu ineens toch bereid zijn dit te wijzigen.
Ik denk dat het een goede beslissing is voor het zwemmen. Sommige mensen begrijpen niet goed waarom ik niet zou meedoen en verweten me al een gebrek aan conditie en zelfvertrouwen! Sorry mensen maar daar heeft het niets mee te maken want vorige week zwom ik nog 1.11.6, wat getuigt van een goede conditie! Het is voor de zwemsport dat ik het doe.
Hoe kunnen de supporters nu nog volgen als de beste reeks van de schoolslag start en blijkt dat ik al een half uur geleden gezwommen heb met meisjes die een pak trager zijn. Het is gewoon interessanter als de besten samen liggen. Ik ga echt wel niet trager of sneller zwemmen als ik in die 1e reeks zou zwemmen. Je ligt tenslotte toch alleen in je baantje!
Zwemmen is al niet de meest populaire sport dus is het in ieders belang om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Tot zondag,

Brigitte


Is dit er een draai aan geven of de echte reden... ik weet het niet... het kan zijn...
al bij al, ze zwemt :)
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor Pierre Vis op 12 maart 2004 19:58

Mss even ter verdediging v BB: Voor haar is het dit jaar alles of niets; in die zin kan ik dus best begrijpen dat ze het niet zag zitten om in de traagste reeks te gaan zwemmen.

Ik moet spontaan denken aan Fredje, die als uittredend Olympisch kampioen tot twee maal toe zijn limiet moest zwemmen vr de volgende Olympiade...
Dat heeft hem uiteindelijk de das omgedaan!

Kweet niet of het gerechtvaardigd is -waarschijnlijk niet- om haar een voorkeursbehandeling te geven, mr je kan er niet omheen dat ze het Belgisch zwemmen mee groot gemaakt heeft (toch vr even...)
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Stephketje op 12 maart 2004 20:05

Het belgisch zwemmen is helemaal ni groot. En twee toppers hebben dat ook niet gedaan.
Ik vind het maar normaal dat ze 2x haar limiet moet zwemmen , als de rest dat ook moet (maar ze zal dat OOK ni moeten doen)
Dat het dit jaar alles of niks is, daar heeft ze zélf voor gekozen. En in een tragere reeks zwemmen zal ni bepalen of ze al dan ni naar Athene gaat.
In the end, swimming is not about what you achieve, it is about who you become!
Avatar gebruiker
Stephketje
miniem
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 10 jul 2003 12:47
Woonplaats: gent (en soms es waregem)

Berichtdoor Ernie op 12 maart 2004 20:13

ze kan ook bijna zekler zijn van een plaats op de OS... de eerste acht op de europese krijgen een wildcard liet ik me vertellen... daar kan ze naar pieken naar het EK en tis in de sjakos... want vele zwemmers/zwemsters zullen waarschijnlijk verstek laten op het Ek in aanloop van de Spelen...
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor Stephketje op 12 maart 2004 20:20

ja, 'k Heb da ook gehoord. Tja, waar legt men de grens. NU, in ieder geval is er al één concurrente uitgeschakeld voor EK, Emma Igelstrom doet voorloig geen wedstrijden wegens Boulimia (zie http://www.zwemkroniek.com )
In the end, swimming is not about what you achieve, it is about who you become!
Avatar gebruiker
Stephketje
miniem
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 10 jul 2003 12:47
Woonplaats: gent (en soms es waregem)

Berichtdoor Ernie op 12 maart 2004 20:30

inderdaad las ik ook gisteren... vreemd... ze verklaard dat ze het al enkele jaren heeft...
There's only one distance...
_ En er zitten moslims in de kelder_
Ernie
junior
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 14 jan 2003 23:15
Woonplaats: Menen

Berichtdoor broemi op 12 maart 2004 20:46

Zo lullen mensen!

Stel u eens in de plaats van BB, wa zou jij er dan van zeggen?!?
*burps*, voor de fijnproever!
Avatar gebruiker
broemi
senior
 
Berichten: 914
Geregistreerd op: 15 aug 2002 11:38
Woonplaats: Waregem

Berichtdoor Gast op 12 maart 2004 21:18

broemi schreef:Zo lullen mensen!

Stel u eens in de plaats van BB, wa zou jij er dan van zeggen?!?


Wa da'k ervan zou zeggen?? vré simpel: kzou der juust niks van zeggen, als ik daar moet zwemmen, dan doe ik da. Al is da tussen de "kleintjes". ze zijn ni minder dan ik, en ook ni dan becue. Het gaat haar gewoon ni dat niet zij alle aandacht krijgt die ze wil. 't Is echt wel flauw en vreselijk egoistisch! :evil:
Gast
 

Berichtdoor Stephketje op 12 maart 2004 21:19

sorry, weer vergeten aan te melden, 't was dus weer van mij é :)
In the end, swimming is not about what you achieve, it is about who you become!
Avatar gebruiker
Stephketje
miniem
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 10 jul 2003 12:47
Woonplaats: gent (en soms es waregem)

Berichtdoor Pierre Vis op 12 maart 2004 21:37

Anonymous schreef:
broemi schreef:Zo lullen mensen!

Stel u eens in de plaats van BB, wa zou jij er dan van zeggen?!?


Wa da'k ervan zou zeggen?? vré simpel: kzou der juust niks van zeggen, als ik daar moet zwemmen, dan doe ik da. Al is da tussen de "kleintjes". ze zijn ni minder dan ik, en ook ni dan becue. Het gaat haar gewoon ni dat niet zij alle aandacht krijgt die ze wil. 't Is echt wel flauw en vreselijk egoistisch! :evil:


En we zullen er ook niets aan kunnen veranderen :roll:
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 13 maart 2004 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 13 maart 2004 11:34

Ik heb hier een paar posts verwijderd omdat ik geen tweede BSU-forum wil!

Als jullie er verder over willen discussiëren lijkt de topic 'VZF-blunders' me daar geschikter voor. De naam vd topic wil trouwens niet noodzakelijk zeggen dat de VZF in dit geval foutief was; dat debat laat ik aan jullie over

Momenteel zijn er belangrijker dingen, meer bepaald de uitslagen van ONZE zwemmers!

Mag ik ook vragen van tss de uitslagen dr niet te reageren. Kweet dat da een rare vraag is, maar ik probeer de uitslagen om de zoveel tijd 'up te daten' door de post aan te passen, en als er dan tussendoor mensen daarop reageren, dan wordt het allemaal nogal onoverzichtelijk.

Dank u!
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 13 maart 2004 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 13 maart 2004 11:48

dag 3 Vlaamse Kampioenschappen

1e nieuwsflash:

200 vrije slag miniemen jongens
geboortejaar 1990: 6e plaats vr Thomas Dhoop in 2.15.70, tevens een grote verbetering van PB! Op de 12e plaats vinden we Jens Vandevelde in een tijd van 2.22.94

100 schoolslag miniemen jongens
geboortejaar 1991: knappe 5e plaats voor Simon Breda in 1.26.49. Mathieu Mattelaer -potentieel medaillewinnaar op deze discipline- werd jammerlijk uitgesloten
geboortejaar 1990: 8e plaats voor Thomas Dhoop in 1.21.91

400 vrije slag benjamins meisjes
geboortejaar 1993: 6e plaats voor Laura Deconinck in 5.38.22

50 rugslag miniemen jongens
geboortejaar 1991: 8e plaats voor Steven Sabbe in 0.36.71

Ik wil nog even opmerken dat ik zo goed & zo snel mogelijk probeer uitslagen te vergaren, en ik vraag dan ook begrip vr eventuele foutjes of tekorten in deze nieuwsflash...
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

Berichtdoor Pierre Vis op 13 maart 2004 17:26

2e nieuwsflash:

50 schoolslag dames: 23e plaats voor Elien Verschuere in 0.39.61

Nieuw Belgisch Record voor Brian Ryckeman (BZK) op de 800 vrije slag in 8.18.66!

100 schoolslag kadetten jongens
geboortejaar 1988: 7e plaats voor Domien Vanhonacker in 1.16.51

400 vrije slag dames: 13e plaats voor Stephanie Vaernewijck in 4.44.43

100 vlinderslag kadetten jongens
geboortejaar 1988: Domien Vanhonacker wordt Vlaams Kampioen en duikt tevens voor het eerst onder de minuut!!! 0.59.96

Afbeelding

100 vlinderslag heren: 11e plaats voor Michael Robbe in 1.00.62

100 rugslag dames
geboortejaar 1988: Sophie Himpe (1.18.59) & Steffie Delaere (1.19.42) werden respectievelijk 12e en 13e

50 rugslag heren: 19e plaats voor Michael Robbe in 0.30.30

Ik wil nog even opmerken dat ik zo goed & zo snel mogelijk probeer uitslagen te vergaren, en ik vraag dan ook begrip vr eventuele foutjes of tekorten in deze nieuwsflash...
Laatst bijgewerkt door Pierre Vis op 14 maart 2004 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Pierre Vis, moderator
Avatar gebruiker
Pierre Vis
forumverslaafde veteraan
 
Berichten: 3602
Geregistreerd op: 18 sep 2002 13:04
Woonplaats: Vichte

VorigeVolgende

Keer terug naar UZKZ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten