NMBS - beveilig uw fietsenstallingen!

De één is er al beter in dan de andere

Moderators: wim, Pierre Vis

NMBS - beveilig uw fietsenstallingen!

Berichtdoor thelawschoolkid op 31 jul 2005 10:26

Beste mensen,

is het u of één van uw kennissen ook al eens overkomen? Jouw fiets die aan een station op klaarlichte dag gestolen wordt? Aan de stations van de NMBS is het alvast schering en inslag!

De NMBS weet dit! En na sterk aandringen van mijn kant beloven ze dan wel maatregelen in een verontschuldigingbrief, maar dit zal nooit snel genoeg gaan (of gewoon nooit gerealiseerd worden) als we er niet wat achter zitten.

Teken daarom mee deze petitie die eist dat de NMBS eens eindelijk haar grootste en onveiligste fietsenstallingen - deze van Gent, Antwerpen, Brussel, enzovoort - zal beveiligen met camera's, of er standaard bewaakte fietsenstallingen van maakt, omheind en met een bewaker (overdag dan).

Teken ook als u nog niets is overkomen, want geloof mij, onverwachts kan alles! En u kan ook alle gebruikers van deze stallingen ook helpen door zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen. Als u dezelfde overtuiging niet deelt, geen erg, dan mag u dit gerust negeren, alvast toch bedankt voor uw tijd.

www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Parkings en dergelijke kunnen ze wel bijbouwen, maar eens gigantische aantallen potentiële klanten die met de fiets willen komen een beetje aanmoedigen is er niet bij? Verkeerde marketing is dat.

Ook de fietsersbond staat achter mijn initiatief en belooft haar medewerking!

Ik doe dit niet meer voor mezelf, mijn fiets ben ik kwijt, maar wel voor toekomstige gedupeerden, want die zullen er blijven komen als men niet wakker wordt. Graveren en sterke sloten zijn een oplossing, maar net zoals met beveiliging van huizen en auto's weet niet iedereen op voorhand welke beveiliging voldoende is en welke te kort schiet. Ook vandalisme en het stelen van onderdelen hou je zo niet tegen.

Maar simpelweg gaat het natuurlijk gewoon om de diefstallen tegen te gaan, dat is al een begin!

Teken deze petitie; zodat ik met alle goede ideeën naar de politiek en de media kan stappen en iets constructiefs kan bekomen! Het is dus niet gezegd welke oplossing meteen de beste is, u kan mee debatteren daarover of het gewoon laten aan de beleidsmakers, de basis van deze petitie is het wakker schudden van die lamzakken.

PS: een mooi voorbeeld van hoe het in Nederland wel goed is georganiseerd!

Nederland

Deze grote bewaakte fietsenstallingen kunnen dus rendabel zijn aan de grootste stations van ons land, en dat nog wel tegen een democratische huurprijs ofzo. Aan de kleinere stations zal dit moeilijk gaan, daar is het niet rendabel. Je kan er dan wel enkele fietskluizen zetten.

www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Dank bij voorbaat
Van Wint Toon,
De eerste gedupeerde die zich niet laat doen en ongetwijfeld ook niet de laatste!
Ijver mee voor een rookvrije omgeving en word lid van Free my Lungs vzw --> www.freemylungs.be
Avatar gebruiker
thelawschoolkid
eendje
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 31 jul 2005 10:25
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor thelawschoolkid op 05 aug 2005 17:25

Misschien dan toch beter gewoon camera's?

wo 03/08/05 - Met de nieuwe bewakingscamera's in een aantal kustgemeenten zijn al ten minste tien misdrijven opgelost. De politie is erg tevreden.

Een maand geleden werden in De Panne, Koksijde en Nieuwpoort in totaal acht "intelligente" camera's geplaatst. Die zijn in staat om gezichten en nummerplaten van auto's te herkennen.

De camera's werken blijkbaar erg goed en kunnen veel details onderscheiden.

Dankzij de camera's zijn daders van onder meer vechtpartijen, fietsdiefstallen, maar ook inbraken herkend en met bewijsmateriaal geconfronteerd.

De acht camera's staan nu op verkeersknooppunten. Tegen Pasen komen er twaalf nieuwe camera's bij op de zeedijk.


Een bewaakte fietsenstalling mag ook nog altijd ze. Er moet enkel eens gezien worden wat prijs/kwaliteit het beste uitkomt.

Maar er moet ook meer aan preventie gedaan worden via campagnes ofzo:
zeker meer informeren over veilige sloten, graveren enz. zoals de politie nu fietscontroles doet op school, zou ze dezelfde leerlingen ook moeten controleren op veiligheid van hun slot en aanmanen te laten graveren! De Belgische fietsersbond zou dat ook kunnen doen anders.

Interessante info over veilige sloten op http://www.enfb.nl ! 2 maal klikken op fietsdiefstal en dan nog op veilig slot. Dit zou dus eens aan de scholieren moeten getoond worden.
Ijver mee voor een rookvrije omgeving en word lid van Free my Lungs vzw --> www.freemylungs.be
Avatar gebruiker
thelawschoolkid
eendje
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 31 jul 2005 10:25
Woonplaats: Antwerpen


Keer terug naar Gezwets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron